Miks peaksid ka sina kasutama Facebook Audience Insights tööriista?


  1. Kuskohast leiad Facebook Audience Insights tööriist?
  2. Millist infot saad vaadata Facebook Audience Insights abil?
  3. Kuidas saad leitud infot kasutada oma Facebooki kampaaniate sihtimises?

1. Kuskohast leiad Facebook Audience Insights tööriist?

Facebook Audience Insights on tasuta tööriist, kuid antud tööriista kasutamiseks peab sinu konto olema seotud Facebook business kontoga, mille saad teha siin kui sul seda veel pole: //business.facebook.com Facebook business konto annab sulle võimaluse kasutada kõiki lisafunktsioone, mis on vajalikud selleks, et saaksid Facebooki reklaamivõimalustest võtta maksimumi.

Tööriista leidmiseks mine oma Facebooki business kontosse ning edasi: Ads manager>All Tools>Audience Insights

Edasi vaatame, millist infot antud tööriist võimaldab sul näha Facebooki kasutajate kohta.


2. Millist infot saad vaadata Facebook Audience Insights abil?

Antud tööriista võimaldab meil analüüsida infot Facebooki kasutajate kohta 3 erineva nurga alt:

1) Everyone on Facebook – Siin saad vaadata infot kogu Facebooki kasutajaskonna kohta. Seda infot saab kasutada näiteks siis kui otsid alles nišši, millesse soovid siseneda.

2) People connected to your page – Selle abil saad uurida infot ainult nende inimeste kohta, kes on sinu firma Facebooki lehte „Likinud“ (saab vaadata infot kõikide lehtede kohta, kus sul on admin ligipääs).

3) A Custom Audience – Kui sul on eelnevalt seadistatud mõni custom audience, siis selle listi kohta saab siin lisainfot (kes täpsemalt sellesse listi kuuluvad). Selleks, et saaksid ühte custom audience listi analüüsida peab listi suurus piisavalt suur olema.

Järgmisena vaatame, kuidas saad antud infot kasutada, et oma Facebooki kampaaniate sihtimist täpsemaks muuta.


3. Kuidas saad leitud infot kasutada oma Facebooki kampaaniate sihtimises?

Esimene küsimus on, et millist strateegiat kasutada, et leida oma teenusele/tootele kõige täpsem sihtimise meetod.

Meetod nr. 1 – Analüüsida oma olemasoleva Facebooki lehe fänne ning sihtida võimalikult sarnaste käitumismustriga kasutajaid.

Selle meetodiga tuleb aga arvesse võtta seda, et kuidas on olemasolev fännibaas kogutud. Selle meetodi parimaks toimimiseks  oleks hea see, et kui sinu olemasolev fännibaas oleks kasvatatud võimalikult orgaaniliselt (mitte tekitatud pidevate Like&share kampaaniatega, kus väljaloositav ese pole võibolla isegi mitte sinu enda toodetega seotud). Sellisel juhul ei pruugi sinu olemasolev fännibaas ühtida nende kasutajatega, kelleni sa tegelikult jõuda tahad.

Meetod nr 2 – Proovid leida oma toote/teenusega kõige relevantsemaid „huvisid“ sektsioonist „Interests“ ning selle abil filtreerida sinu kõige potentsiaalsemaid kliente. Kui huvi/huvid on paigas on võimalik saada palju erinevat infot olemasolevate Facebooki kasutajate kohta.

Facebook Audience Insights abil saab infot sinu klientide:

  • Vanuse
  • Soo
  • Suhte staatuse
  • Haridustaseme
  • Lehtede kohta, mida nad jälgivad
  • Asukoha
  • Tegevuse sageduse ning iseloomu kohta
  • Seadmete kohta, mida kasutajad kasutavad (desktop, mobiil jne)

NB: USA turu kohta on veel võimalik saada ka infot Facebooki kasutajate sissetuleku kohta.

Selle meetodi miinuseks võib olla see, et kui sa ei leia piisavalt lähedasi vasteid oma äriga seotud toodete/teenuste kohta, siis võib info muutuda vähem täpseks.

Kui oled saanud pildi selgeks, et mis soost, vanusest ja mis lehti sinu kõige relevantsem sihtrühm on „Likinud“ saad neid samu kriteeriumeid kasutada Facebooki kampaania seadistamisel vajutades paremalt ülevalt rohelist nuppu „Create Ad“ ning sind suunatakse otse kampaania seadistamise sektsiooni, kus sinu valitud seadistused Facebook Audience Insights alt on juba automaatselt salvestatud.

Kui vajad abi oma olemasoleva fännibaasi analüüsimiseks, business konto tegemisel või Facebooki kampaaniate seadistamisel, siis võta julgelt ühendust!