Mis on Facebooki split test funktsioon ning kuidas sellega leida parim reklaamistrateegia?


  1. Mis on Facebooki split test funktsioon?
  2. Kuidas leida split testiga kõige tulusam reklaamistrateegia?
  3. Kuidas Facebooki split testi kampaaniat seadistada?

Vaatame esmalt, et mis on Facebooki split test funktsioon.


1. Mis on Facebooki split test funktsioon?

Facebooki split test funktsioon võimaldab aru saada, kuidas erinevad detailid reklaamikampaania ülessehituses mõjutavad kampaania edukust.

Facebooki split testi funktsioon on sarnane A/B testimisele, mis võimaldab testida reklaamide erinevaid versioone, et saaksid aimu, milline pilt või reklaamitekst töötab kõige paremini, et saaksid tulemuslikust maksimeerida.

Näiteks saab Facebooki split testiga testida sama reklaami kahe erineva sihtrühmaga, et näha milline toimib paremini. Või saab ka testida erinevaid optimeerimisstrateegiaid nagu optimeerimine klikkidele või konversioonidele, et aru saada, mis toob paremaid tulemusi. Lühidalt aitab split test funktsioon saada aimu sellest, et kuidas mõjutavad erinevad muudatused kampaania edukust.

Nüüd kui on selge, et mis on Facebooki split test funktsioon vaatame detailsemalt, kuidas seda kasutada saab, et testida erinevaid kampaania muutujaid.


2. Kuidas leida split testiga  kõige tulusam reklaamistrateegia?

Facebooki split testiga saame luua mitu erinevat reklaamigruppi ning neid testida üksteise vastu, et näha milline strateegia töötab kõige paremini.

  • Split testimine jagab sinu sihtrühma juhuslikkesse mitte-kattuvatesse gruppidesse, kellele näidatakse samu reklaame.
  • Selline jagamine aitab tagada selle, et test oleks õiglane ning teised tegurid ei mõjutaks tulemusi gruppide võrdluses. Lisaks tagab see selle, et igal reklaamil oleksid samasugused tingimused reklaamioksjonil.
  • Igal reklaamirühmal on üks erinevus, mille nimi on muutuja. Muutuja võib-olla näiteks sihtrühm, reklaami paigutus või optimeerimisstrateegia. Facebook dubleerib igasse reklaamigruppi identse reklaami ning muudab ainult ühte muutujat, mille saad ise valida.
  • Selleks, et saaksid parima tulemuse split testist saab muuta ainult ühte muutujat korraga. Näiteks kui testida kahte erinevat sihtrühma, siis sama kampaania raames ei saa testida rohkem kui ühte erinevat muutujat, sest muidu oleks võimatu teada, et mis muutis kampaania edukust.
  • Facebooki split testimine põhineb reaalsetel kasutajatel, mitte küpsistel ning on võimeline koguma tulemusi erinevate seadmete kohta.
  • Iga reklaamigrupi edukust mõõdetakse kampaania eesmärgist lähtuvalt (liiklus, konversioonid, katvus jne) ning sellest lähtuvalt võidab kõige tulemuslikum reklaamirühm.
  • Peale split test kampaaniat saadab Facebook sulle meeldetuletuse ning e-maili, kus on kirjas kampaania tulemused. Seda infot kasutades saab seadistada uue kampaania, kus on teada, et milline sihtrühm, optimeerimisstrateegia või reklaamipositsioon on sinu toote/teenuse jaoks kõige tulemuslikum.

Nüüd kui on selge, mis on facebooki split test funktsioon ning kuidas seda saab kasutada, et leida sinu toote/teenuse jaoks kõige tulusam sihtrühm, siis järgmisena vaatame, kuidas split test kampaaniat seadistada.


3. Kuidas Facebooki split testi kampaaniat seadistada?

Esimene asi, mille peale pead uue kampaania seadistamisel mõtlema on see, et mis on selle eesmärk. Facebookis saab valida järgmiste kampaania eesmärkide vahel.

Järgmisena tuleks valida, mida sa soovid testida. Split test pakub testimiseks 3 erinevat muutujat:

  • Sihtrühma
  • Optimeerimisstrateegiat
  • Reklaamide paigutusi

Kui kampaania eesmärk ning muutuja, mida testida tahad on valitud tuleb valida periood (vahemikus 3-14 päeva) ning eelarve (Facebook soovitab ka omalt poolt eelarve, mida ei pea valima).

NB: Split testi puhul saad seadistada ainult ühe reklaami igasse reklaamirühma.

Edasi jääbki üle ainult monitoorida kampaaniat ning muudatusi saab teha ainult perioodi ning eelarve osas, reklaami muuta ei saa, selleks peab uue split testi kampaania tegema. Kui esimene split test kampaania on läbi, siis teeb facebook ise kokkuvõtte, et milline reklaamirühm oli kõige edukam seoses kampaania eesmärgiga ning neid teadmisi saad rakendada järgmises Facebooki tavakampaanias või siis luua uus split test kampaania, kus testida mõnda teist muutujat.

Alloleval pildil on näha ühe Facebooki split testi kampaania tulemusi, mille eesmärgiks oli “traffic”. Testitud sai kolme erinevat sihtrühma:

  • 18-30 aastased
  • 30-45 aastased
  • 45+

Ning tulemustest võib näha, et kõige odavam on suunata liiklust vanuserühmast 45+, kus CPC hind oli 0,23€ ning klikke kogunes sama eelarve eest kõige rohkem.

Loodan, et antud postitus andis sulle väikse ülevaate sellest, et mis on Facebooki split test funktsioon, kuidas seda saab kasutada, et leida enda toote/teenuse jaoks parim reklaamistrateegia.

Kui sul on küsimusi või vajaksid abi, et leida oma toote/teenuse jaoks parim reklaamistrateegia, siis võta julgelt ühendust!

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *