Mis on Facebooki dünaamiline reklaam ja kuidas see toimib?
Mis on Facebooki dünaamiline reklaam ja kuidas see toimib?
Kuidas saab Facebooki dünaamilise reklaamiga Facebooki kasutajaid sihtida?
Mida on sul vaja, et luua oma Facebooki dünaamiline reklaam?
Kuidas seadistada Facebooki dünaamilist reklaami ning kuidas see välja näeb?
Esmalt vaatame, mis üldse on Facebooki dünaamiline reklaam?
1. Mis on Facebooki dünaamiline reklaam ja kuidas see toimib?
Facebooki reklaami edukus sõltub väga palju sellest kui relevantne antud reklaam sihtrühmale tundub, kuid kui tegemist pole just väga kitsa sihtrühmaga, siis on suhteliselt raske luua ühte staatilist reklaami ühe sõnumiga, mis kõiki külastajaid sihtrühmas ühtselt kõnetaks.
Siin tuleb meile appi Facebooki dünaamiline reklaam, mis võimaldab sihtida Facebooki kasutajaid nii, et iga kasutaja näeks temale personaalselt kohandatud reklaami. Antud lahendus mõjub hästi nii reklaamijale kui ka Facebooki kasutajale, kes antud reklaami näeb.
Reklaamijale on see hea sellepärast, et “relevance score“ (Facebook hindab reklaami relevantsust sihtrühmale 1-10 palli süsteemiga) tõuseb, mis muudab kampaania parameetreid soodsamaks;
- Väheneb CPC ja CPM hind (saab rohkem klikke või näitamisi sama meediaeelarve eest).
- Kuna “relevance score“ on tavareklaamiga võrreldes kõrgem, siis üldjuhul on ka reklaami CTR% kõrgem, mis toob jällegi rohkem klikke ning “engagementi“ sinu reklaamile.
- Madalam bounce rate%, kõrgem keskmine sessiooni pikkus ning vahelehtede külastatavus (kui reklaam on külastajatele relevantsem, siis üldjuhul tõuseb ka “trafficu“ kvaliteet sinu kampaania maandumislehele.
- Kõik ülaltoodu peaks viima kokkuvõttes suurema arvu päringute/müükideni sinu e-poes.
Suurema relevantsuse astmega reklaam on hea ka Facebooki kasutajatele, kes näevad oma uudistevoos just neile kõige huvitavamat sisu ning kasutuskogemus on parem.
Järgmiselt vaatame, milliseid sihtimise võimalusi pakub meile Facebooki dünaamiline reklaam.
2. Kuidas saab Facebooki dünaamilise reklaamiga Facebooki kasutajaid sihtida?
Facebooki dünaamiline reklaam töötab remarketingi reklaamina ning sihtida saab kasutajaid erinevate kriteeriumite alusel nagu;
- Külastajaid, kes on e-poes vaadanud või lisanud tooteid ostukorvi.
- Külastajaid, kes on tooteid lisanud ostukorvi, kuid pole ostu sooritanud.
- Juurdemüük tootekategooriale, mille hulgast on külastaja mõnda toodet vaadanud.
Lisaks remarketing võimalustele, mida saab kasutada dünaamilist reklaamide kuvamiseks saab lisada juurde veel tavalised sihtimise kriteeriumid nagu asukoht, keel, huvid ja sugu, kuid sellega peab olema ettevaatlik, et remarketingi sihtrühm liiga väikseks ei jääks.
Nüüd kus meil on selge, mis on Facebooki dünaamiline reklaam, miks mõjub see relevantsemana kui tavareklaam ning kuidas sellega saab Facebooki kasutajaid sihtida vaatame, mida on vaja, et dünaamiline reklaam enda toodete reklaamimiseks seadistada.
3. Mida on sul vaja, et luua oma Facebooki dünaamiline reklaam?
Selleks, et saaksid ära seadistada Facebooki dünaamilise reklaami on sul vaja seadistada järgmised asjad;
Facebooki Pixel –Võimalik, et see on su lehel juba olemas. Facebooki pixli olemasolu saab kontrollida tasuta Google Chrome laiendusega “Pixel Helper“.
Kui sul pole Facebooki pixel seadistatud saab selle seadistamise kohta lugeda järgmisest Blogipostitusest.
Business Manager – Selleks, et saaksid kasutada Facebooki dünaamilisi reklaame pead omale tegema ka Facebook Business Manager konto ning liitma oma Facebooki lehe ning reklaamikonto selle alla.
Business Manageri konto saab luua siin.
Tootekataloogi faili loomine – See nõuab kõige rohkem tehnilist oskust kui antud teemaga varem pole kokku puutunud. Õnneks on olemas ka erinevaid pluginaid, mis teevad töö suures osas sinu eest ära, kuid pluginate olemasolu oleneb sellest, millist e-poe platvormi sa kasutad (woocommerce, magento, shopify jne).
Facebooki tootekataloogi fail asub sinu kodulehe serveris, kuskohast võtab Facebook infot, et kuvada siis vastavaid tooteid sinu e-poe külastajatele. Fail on .xml formaadis ning võimaldab kohandada, et millist infot, millises formaadis kuvatakse. Lisaks saab ära määrata kui tihedalt süsteem antud tootekataloogi “feedi“ uuendab (vajalik selleks kui e-poes muutuvad näiteks mõndade toodete hinnad).
Enamus suurtel platvormidel on olemas vastavad pluginad, kuid kui kasutad mõnda vähemtuntud platvormi pead tootekataloogi loomise tegema manuaalselt.
Kuidas seadistada Facebooki tootekataloogi faili manuaalselt saab lugeda siit.
Kui soovid mõnda pluginat kasutada, et protsessi automatiseerida, siis siin on mõned tuntumad pluginad tootekataloogi faili genereerimiseks;
- WordPressi woocommerce – WooCommerce Product Feed
- Shopify – Facebook Product Feed
- Magento – Facebook Dynamic Product Ads Integration
Nüüd peaks sul olema ülevaade, et mis on Facebooki dünaamiline reklaam, millised on selle sihtimise võimalused ning mida on vaja seadistada, et dünaamilist reklaami luua.
Viimaseks vaatame, kuidas seadistada Facebooki dünaamilist reklaami ning kuidas reklaam välja näeb.
4. Kuidas seadistada Facebooki dünaamilist reklaami ning kuidas see välja näeb?
Kui kõik eelnev on edukalt tehtud ning Facebooki tootekataloogi “feed“ on genereeritud, siis järgmisena oleks vaja seadistada Facebooki dünaamilised reklaamid, mis näitaks meie valitud sihtrühmale ainult neid tooteid, mille vahelehti on juba külastatud.
Selleks on vaja valida kampaania eesmärgiks “Product Catalogue Sales“.
Lisaks on võimalik reklaami sees sisuna kasutada parameetreid, mille süsteem võtab automaatselt toodete vahelehtedelt (hind, kirjeldus, toote nimi jne).
Varjatsioone dünaamilise reklaami seadistamiseks on palju ning mingit kindlat ja “õiget“ versiooni pole olemas. Õige oleks teha mitu erinevat reklaami erineva ülessehitusega ning aja möödudes analüüsida, et millised reklaamid töötavad paremini (võttes aluseks näiteks CPC hinna, CTR%, ostude arvu, relevantsuse skoori ning kindlasti ka liikluse kvaliteedi maandumislehele).
Siin on 2 näidet Facebooki dünaamilistest reklaamidest, millest esimene on karusellreklaam, kus tooteid mitu ning teine tavaline ühe pildiga reklaam, kus kuvatud ainult üks toode.
Facebooki dünaamilist reklaami saab edukalt kasutada ka Facebooki canvas reklaamis ning antud lahenduse kohta saab lugeda siit postitusest.
Loodan, et antud blogipostitus andis väikse ülevaate, et mis on Facebooki dünaamiline reklaam, milliseid sihtimisvõimalusi see pakkub ning mida peab tegema, et saaksid seda ka oma toodete reklaamimiseks kasutada.
Kui sul tekkis küsimusi või vajaksid natuke abi Facebooki dünaamiliste reklaamide seadistamisel, siis võta julgelt ühendust!
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!