Milliseid uusi võimalusi pakub Facebooki canvas reklaam?


Üks uuemaid ning kindlasti visuaalselt kõige võimalusterohkem reklaamiformaat on facebooki canvas reklaam. Antud postituses tuleb juttu facebook canvas reklaami erinevatest võimalustest ning peamised teemad on:

  1. Milliseid visuaalseid komponente on võimalik facebooki canvas reklaamis kasutada?
  2. Millised on facebooki canvas reklaami komponentide tehnilised tingumused?
  3. Kuidas saab facebooki canvas reklaami sihtida?

Kõigepealt vaatame, milliseid komponente saab facebooki canvas reklaamis üldse kasutada.


1. Milliseid visuaalseid komponente on võimalik facebooki canvas reklaamis kasutada?

Facebooki canvas reklaamis saab kasutada 6 erinevat komponenti, mis on järgmised:

  • Header – Millega saab kuvada canvas reklaamil päise, kuhu saab lisada näiteks reklaamitava toote/teenuse brändi logo.
  • Tavaline pilt/tilt –to-pan pildid Võimalus lisada reklaami tavalise staatilise pildi. Saab kasutada ka „tilt-to-pan images“, mis töötavad nii, et kasutaja saab mobiili kallutades näha pildi paremat ja vasakut osa (natuke meenutab 360° videolahendust).
  • Karusell – Lisaks pildile saab lisada ka karusell-reklaamile omased roteeruvad pildid. Canvas reklaamis saab kasutada ka „Product feed“ reklaamiformaati, millega saab kasutajale näidata ainult neid e-poe tooteid, mida ta viimati sinu lehel vaatas.
  • Sisuplokk – Canvas reklaamile saab erinevalt tavalisest reklaamist lisada oluliselt rohkem sisu toote/teenuse kohta ning vajadusel muuta fondi suurust, värvi, joondust jne.
  • CTA nupp – Sarnaselt tavareklaamile saab lisada ka call-to-action nupu, kuid erinevalt facebooki tavareklaamist saab canvases sellel olevat teksti ise muuta. Lisaks saab muuta nupu värvi, suurust ning isegi seda, kas nupp liigub kaasa või ilmub alles reklaami lõpus.
  • Video – Töötab samamoodi nagu tavaline eraldiseisev facebooki videoreklaam ning vaikimisi on videol mute peal. Soovi korral saab lisada ka mitu videot. Siin saab kasutada ka Facebook 360°.

Kokkuvõttes võib öelda, et canvas reklaam võimaldab kasutada erinevaid facebooki tavareklaami kompontente, kuid need panna kõik ühte reklaami ning muuta see visuaalselt väga meeldejäävaks kogemuseks.

NB: Oluline on teada, et facebooki canvas reklaamid ilmuvad ainult mobiilis.

Facebooki canvas reklaam koosneb 2 osast:

  • Mobiili uudistevoos nähtav tavareklaam
  • Tavareklaami peale vajutades avaneb fullscreen canvas reklaam, kuhu võib siis lisada kõiki ülaltoodud komponente

Näide facebook canvas reklaamist poni.ee brändi näol:

Enne kui aga saame facebooki canvas reklaami ehitama hakkata on meil vaja ette valmistada reklaammaterjalid, mille kohta on facebook seadnud omad tehnilised tingimused, mida vaatame järgnevalt.


2. Millised on facebooki canvas reklaami komponentide tehnilised tingimused?

1. Päis

Canvas reklaami päis sobib kõige paremini reklaami päisesse, kus saate kuvada oma brändi logo väiksel ribal, mis jookseb terve reklaami scrollimise vältel kaasa.

Päise komponendi tehnilised tingimused on järgmised:

  • Pildi suurus66 px (maksimaalne kõrgus) x 882 px (maksimaalne laius)
  • Faili tüüptransparent .PNG

2. Tavaline Piltreklaam

Piltreklaame saab kuvada 3 erinevat moodi.

  1. Fit to width (lingitav): pildi soovitatav laius max 1080 px
  2. Fit to width (puuduta, et pilti suurendada): pildi soovitatav kõrgus max 1080 px
  3. Fit to height (kalluta oma mobiili): pildi soovitatav kõrgus max 1920 px

Failide formaadid: .PNG and .JPG

Maksimaalne piltide arv, mida saab ühes canvas reklaamis kasutada on max 20.

(Tilt-to-pan pildid)

Siia saab lisada pilte, mis on laiemad kui mobiili ekraan ning kasutajad saavad mobiili liigutades näha pildi vasakut ning paremat osa.

Tilt-to-pan piltide tehnilised tingimused on järgmised:

  • Pildi kõrgus: max 1920 px
  • Pildi laius: vahemikus 3240 ja 5400 px (mis on umbes 3-5 korda suurem kui ekraani suurus)
  • Failiformaadid: .PNG and .JPG
  • Piltide arv: Maksimaalne piltide arv, mida saab ühes canvas reklaamis kasutada on max 20

3. Video

Video komponent canvas reklaamis annab sulle võimaluse kasutada esimest korda videoreklaami koos muude reklaami formaatidega, mis võimaldab kasutajale oluliselt paremat kogemust  pakkuda.

Videoreklaami tehnilised tingimused:

  • Formaat: .MOV or .MP4
  • Klippi pikkus: soovitatav on hoida video pikkus alla 2 min
  • Resolutsioon: min 720p
  • Video formaat: portree formaat (landscape videod muudetakse automaatselt portree formaati)
  • Thumbnail: See on esimene pilt, mis on videos kuvatud

Soovitatav on kasutada ka subtiitreid, mis võimaldab paremat kogemust ka inimestele, kellel on heli maha võetud.

4. Karusell

Karusell on komponent, mis laseb sul üless laadida 2-10 pilti, mis kõik saab linkida erinevatele lehtele (näiteks e-poe puhul erinevatele toote lehtedele) ning
nimesed saavad antud tooteid mugavalt oma mobiilist sirvida.

Karuselli tehnilised tingimused on järgmised:

  • Pildi suurus: 1080 px (maksimaalne laius) x 1920 px (maksimaalne kõrgus)
  • Formaat: .PNG or .JPG
  • Piltide arv: 10 pilti ühe canvas reklaami kohta

Soovitus on see, et kõik sinu pildid oleks enam-vähem sama suurusega, muidu croppib süsteem kõik pildid esimese pildi järgi, lisaks kuvatakse vaikimisi kõik pildid kogu ekraani suuruselt.

5. Sisuplokk

Sisuplokk on komponent, millega saab sisestada teksti sinu tootest/teenusest ning saad välja tuua, miks kasutaja peaks just sinu brändi eelistama.

Sisuplokki tehnilised tingimused on:

  • Teksti pikkus: max 500 tähemärki ühe sisuploki kohta
  • Teksti suurus: 6-72
  • Teksti värv: Siin saab valida enda fondile  sobiva värvi
  • Teksti stiil: Bold, italic või underlined (antud seadistusi saab kasutada kogu sisuplokki tekstil, mitte sõnadel individuaalselt)
  • Teksti joondus: Vasak, keskel või paremale
  • Teksti varjandid: Serif või Sans Serif

6. CTA nupud

Igal canvas reklaamil peab olema vähemalt 1 call-to-action nupp, millega suunata facebooki kasutajaid soovitud reklaamiga seonduvale maandumislehele.

CTA nupu tehnilised tingimused on järgmised:

  • Kõrgus: max 48px x 48px õhuruumi all ja üleval
  • Tekst: max 30 tähemärki
  • Teksti varjandid: Serif või Sans Serif

Nüüd kui sul on vajalikud materjalid toodetud ning canvas reklaam koostatud vaatame üle, kuidas antud reklaami sihtida sihtrühmale, kellele sinu toode/teenus kõige rohkem võiks huvi pakkuda, et sinu reklaami efektiivsus oleks maksimaalne.


3. Kuidas saab Facebooki canvas reklaami sihtida?

Canvas reklaamil on sarnased sihtimise võimalused nagu teistel facebooki tavareklaamidel, vaatame milliseid sihtimise võimalusi facebookis kasutada saab:

Geograafiline sihtimine – Reklaami saab sihtida kogu Eesti facebooki kasutajatele, lisaks saab sihtida eraldi ka kindlaid linnu (nt Tallinn, Tartu, Pärnu jne).  Lisaks saab sihtida erinevaid maakondi ning ka väga täpselt raadiuse järgi (facebook identifitseerib inimese asukoha tema mobiili järgi üsna täpselt).

Soo järgi – Saab sihtida ainult mehi, naisi või mõlemaid.

KeeleliseltSiin saab sihtida facebooki kasutajaid nende peamise suhtluskeele järgi (facebook võtab aluseks keele, milles antud kasutaja facebooki kasutab.

Detailne sihtimine – Selle järgi saab minna väga detailseks ning saab lisada veel huvide ning käitumise järgi sihtimise filtreid (siin peab jälgima, et potentsiaalne kasutajate hulk liiga väikseks ei lähe).

Custom audience – Kõige tavalisem remarketingi (uuestiturundamise) meetod facebookis, kus saab maandumislehele lisatud Pixliga püüda kasutajate küpsiseid ning antud kasutajatele näidata reklaami uuesti meeldetuletusena (sobib hästi päringute/müükide sulgemiseks ning brändinguks). Lisana on facebookis võimalus sihtida inimesi, kes on eksklusiivselt näinud ainult sinu canvas reklaami. See annab võimaluse antud sihtrühmale suunata reklaami mõnes muus formaadis või teise sisuga (kasutada näiteks sequential targetingi ehk näidata teist sõnumit alles siis kui inimene on juba esimest sõnumit näinud).

Lookalike audience –  Kõikidele antud facebooki tavasihtimise võimalustele lisaks saab edukalt kasutada siin ka lookalike audience´i, mis annab meile võimaluse suurendada remarketingi listi suurust (facebook otsib ise kasutajaid, kes on võimalikult sarnased remarketingi listi juba lisatud kasutajatele). Antud võimalust on hea kasutada kui remarketingi listi suurus on piiratud ning kui soov on jõuda kiiremini suurema sihtrühmani.

Facebooki canvas reklaami kohta saate lugeda veel canvase ametlikult lehelt: Facebook canvas reklaam

Loodan, et antud detailne postitus on sulle abiks sinu facebook canvas reklaami seadistamisel ning tehnilised tingimused aitavad ette valmistada sobivad materjalid.

Kui tunned, et sul on tekkinud küsimusi või kui soovid, et haldaksin sinu brändi facebooki kampaaniaid, siis võta julgelt ühendust!


0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published.