Milliseid 3 Google tööriista peaksid teadma?



  1. Kuidas näha, milliste märksõnadega kliendid sind otsivad?
  2. Kuidas küsida klientidelt tagasisidet sinu äri kohta?
  3. Kuidas analüüsida kodulehe liiklust Google Analyticus?

1. Kuidas näha, milliste märksõnadega kliendid sind otsivad?

Selleks, et näeksid, milliste märksõnadega kliendid sinu äri otsivad peab kodulehele esmalt ära seadistatud olema Google Analytics, mis on sammuti

täiesti tasuta Google tööriist. Kuidas seadistada Google Analytics koodi saate lugeda minu varasemast blogipostitusest.

Kui Google Analytics on seadistatud tuleb teha endale konto ka sellisesse keskkonda nagu Google Search Console.  Kui konto on tehtud, siis tuleb sinna lisada vastav veebileht, millega tuleb siduda kodulehel olev Google Analytics. Veebilehe lisamiseks tuleb saada kinnitus, et oled veebilehe haldur ning selleks on mitu erinevat võimalust, millest üks lihtsamaid on see, et lisad veebilehele vajaliku koodirea.

Kui kõik eelnev on tehtud, siis tuleb Google Analytics ning Search Console tööriistad omavahel siduda ning kui see on tehtud jooksevad orgaanilised otsingud sisse Google Analytics Search Console „Queries“ alla:

Antud infot on hea ära kasutada nii Google Adwordsi kampaania optimeerimisel + SEO strateegia väljatöötamiseks.


2. Kuidas küsida klientidelt tagasisidet sinu äri kohta?

Selleks, et saaksid enda äri kuvada ka Google Mapsis ja küsida arvustusi pead endale kõigepealt tegema konto Google My Business keskkonnas, kus

saad manageerida, kuidas sinu äri Google Mapsis välja tuleb. Kui sul on olemas ka füüsiline aadress, siis tuleb lasta sellele aadressile saata kiri, kus on kood, millega saad oma aadressi kinnitada, et see Google Mapsis ilmuks. Nüüd kui sinu äri on nähtav saad küsida oma klientidelt positiivset tagasisidet.

Google tagasiside on väga tõhus viis, kuidas oma brändi usaldusväärsust kasvatada. Väga oluline on positiivne skoor, kuid veelgi tähtsam arvustuste arv, mis annab kindlust, et tagasiside on jäetud reaalsete klientide poolt ning neid on palju.

Kuidas aga muuta tagasiside küsimine võimalikult lihtsaks kliendi jaoks? Üks varjant on genereerida link, kasutades Google PlaceID Lookup tööriista.

Siin tuleb sisestada otsingusse oma äri nimi, selle peale klikkida ning kopeerida „Place ID“ ning see sisestada viiendas punktis olevas URL´is kõige lõppu.

Näiteks kui mina tahaks oma äri kohta küsida tagasisidet, siis minu URL näeks välja selline: //search.google.com/local/writereview?placeid=ChIJ39yxTQ6VkkYRVr0_XIHXmDI

Antud linki saate kasutada näiteks automaatses kirjas, mis läheb kliendile kui ta on teid külastanud.


3. Kuidas analüüsida kodulehe liiklust Google Analyticus?

Kui teie äri kodulehel on olemas Google Analytics tööriist ning te plaanite teha veebis reklaami, siis on oluline see, et maandumislehe URL´is oleks ka unikaalsed parameetrid määratud, et oleks võimalik kampaania ajal ning selle lõppedes analüüsida, et milline kanal/bänner kõige paremini toimis, et oleks võimalik teha järeldusi/parandusi tulevaste kampaaniate jaoks.

Unikaalsete parameetrite lisamiseks on olemas selline Google tööriist nagu Campaign URL Builder.

Antud väljadest on kohustuslik täita järgmised:

  1. Website URL: Maandumislehe URL (aadress, kuhu külastajad suunatakse peale seda kui nad bännerile klikivad)
  2. Campaign Source: Siia on soovitatav panna kanal, kuskohast liiklus tuleb (näiteks delfi/postimees, google jne).

Soovituslikud väljad:

  1. Campaign Medium: Siin võib välja tuua näiteks erinevad bännerite mõõdud/sõnumid (selleks, et saaksite näiteks erinevaid bännereid eraldi analüüsida).
  2. Campaign Name: Siia tuleks panna kampaania nimi (hea oleks kui sama kampaania URL´idel oleks see sama, et ühe kampaania andmed jookseks kõik kokku).

Loodan, et antud postitus andis kiire ülevaate erinevates Google tööriistadest, mis aitavad sinu äril paremini silma paista ning reklaamikampaaniaid optimeerida + analüüsida.

Kui kellegil tekkis mingeid küsimusi või sooviks konsultatsiooni mõne tööriista kasutamise/seadistamise kohta, siis võtke julgelt ühendust!

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *