Kuidas seadistada oma E-poele Ecommerce?



  1. Mis on Ecommerce ja milliseid võimalusi see sulle pakkub?
  2. Mida on vaja teha enne kui saab Ecommerce seadistamist alustada?
  3. Milliseid erinevaid võimalusi saab kasutada Ecommerce seadistamiseks?

Kõigepealt vaatame, mis Ecommerce üldse on ning milleks seda kasutada saab.


1. Mis on Ecommerce ja milliseid võimalusi see sulle pakkub?

Esmalt vaatame, et mis on Ecommerce ja miks oleks see üldse mõistlik oma e-poele seadistada?

Google Analytics on väga võimas tasuta tööriist, mida kasutab ca 50% veebilehtedest kogu maailmas. Ecommerce on lisafunktsioon Google Analyticus, kuid mis pole vaikimisi sisse lülitatud ning on just mõeldud spetsiaalselt E-poodidele andmaks statistikat, mis just seotud E-poe funktsionaalsusega.

Selleks, et saaksid oma E-poele Ecommerce ära seadistada on sul vaja kõigepealt lehele lisada Google Analytics kood, mille seadistamise kohta saad lugeda minu varasemast postitusest.

E-commerce seadistusel on 2 taset, millest esimene on tavaline Ecommerce ning sellest natuke keerulisem ning veelgi detailsemat statistikat andev on Enhanced Ecommerce.

Järgmisena vaatame mõndasid peamiseid numbreid, mida saab vaadata Google Analyticust kui tavaline Ecommerce on E-poele ära seadistatud;

  • Ostude arv läbi E-poe.
  • Ostude käive tootepõhiselt ning kokku.
  • Konversioonimäär % (conversion rate).

Järgmiselt mõned tähtsamad numbrid, mida saab Google Analyticust vaadata kui sul on seadistatud teise astme Enhanced Ecommerce;

  • Külastajate statistika iga müügiprotsessis oleva sammu kohta; statistika ostueelse, ostukäigus ning ostujärgse info kohta.
  • Võimalik on välja võtta statistikat selle kohta, et kuipalju mingit toodet on lisatud ostukorvi või vaadatud, et aru saada, millised tooted on E-poes populaarsemad.
  • Lisaks on võimalik vaadata “shopping behavior analysis” raportit, mis näitab, et kuipaljud sinu E-poe külastajatest liikusid ühelt vahelehelt teise ostuprotsessi käigus (antud raport annab hea ülevaate, et kas peaksid mingile vahelehele rohkem tähelepanu pöörama, näiteks vahelehele, kus inimeste ostuprotsess kõige sagedamini katkeb).

Kokkuvõttes kui Ecommerce on seadistatud saab väga tähtsat tagasisidet oma külastajate ostuprotsessi kohta ning lisaks kui Google Analytics hakkab antud statistikat koguma on sul võimalik sellele tuginedes koostada “custom segmente” ning läbi selle suunata reklaami ainult inimestele, kes;

  • Vaatasid tooteid, kuid ei sooritanud ostu.
  • Lisasid toote ostukorvi, kuid millegi pärast ei sooritanud ostu.
  • Lisasid toote ostukorvi ning liikusid edasi ka kassasse, kuid millegi pärast ei sooritanud ostu.

Lühidalt öeldes on sul võimalik teha remarketingi (uuestiturundust) inimestele, kes mingil põhjusel pole sinu E-poest ostu sooritanud, mis võib sulle tuua palju potentsiaalseid oste ning suurendada sinu äri kasumit.

Järgmiselt vaatame tegevusi, mida peab tegema, enne kui saab Ecommerce seadistada.


2. Mida on vaja teha enne kui saab Ecommerce seadistamist alustada?

  • Esimene samm, mida ka juba mainisin on paigaldada oma E-poe lehele Google Analytics kood. Kui antud tegevus on juba tehtud, siis on sellega korras, kuid kui ei ole, siis paigalduse kohta saab lugeda detailselt sellest postitusest.
  • Teine samm oleks see, et logid sisse Google Analytics kontosse ning lähed järgmisesse kohta;

admin>Ecommerce Settings>Set Enable Ecommerce to ON

  • Järgmisena on vaja valida “enable Ecommerce” nupp “ON” peale ning lisaks võid ka panna “Enabled Related Products” “ON” peale.
  • Kui soovid ära seadistada ka Enhanced Ecommerce (soovitatav), siis tuleb vajutada “Next step” ning panna “Enable Enhanced Ecommerce Reporting” ka “ON” peale ning vajutada lõpuks “Submit”.

Kui Google Analytics kood on E-poodi lisatud ning Ecommerce on Google Analyticu alt sisse lülitatud saab Ecommerce seadistamist alustada.

 Järgmiselt vaatame mõningaid võimalusi, kuidas Ecommerce oma lehele seadistada.


3. Milliseid erinevaid võimalusi saab kasutada Ecommerce seadistamiseks?

Laias laastus on 2 erinevat võimalust Ecommerce seadistamiseks;

  1. Läbi Google Tag Manageri – Antud lahendus vajab Google Tag Manageri koodi paigaldamist sinu E-poe lehele kui seda juba tehtud pole. Lähemalt Google Tag Manageri koodi paigaldamise kohta saab lugeda minu vastavast postitusest. Lühidalt öeldes tuleb läbi Google Tag Manageri E-poe lehele paigaldada “Tag” koos “datalayeriga”, mida siis vastavalt modifitseerida, et sinu Google Analyticusse jookseksid õiged parameetrid sisse.

Siin on näide datalayerist, mille peaksid kohandama vastavalt oma vajadustele. Antud lahendus Ecommerce seadistuseks on suhteliselt tehniline ning vajab lisaks Google Tag Manageri tundmisele ka natuke HTML ning Javascripti tundmist.

Lähemalt Ecommerce seadistamise kohta läbi Google Tag Manageri saab lugeda siit.

Teine ning oluliselt lihtsam ning mitte nii tehniline võimalus Ecommerce seadistamiseks on kasutada spetsiaalselt välja töötatud pluginaid. Üldiselt on kõikidele suurtematele E-poe platvormidele olemas tasulisi ja ka tasuta pluginaid, mis teevad sisuliselt töö sinu eest ära ning pole vajadust ise “datalayerit” muutma hakkata ega Google Tag Manageri kasutada.

Toon järgmisena välja mõned pluginad, mida saab kasutada, olenevalt millist tuntuimatest E-poe platvormidest kasutad.

Kõikidel pluginatel, eriti tasulistel on olemas väga põhjalik installeerimise juhend ning osadel on ka tehniline tugi või foorum,  kuhu esitada küsimusi kui jääd plugina seadistamisel hätta.

Kui sul on E-pood, kuid pole veel jõudnud Ecommerce paigaldada või vajaksid seadistamise osas abi, siis vastan meeleldi küsimustele või seadistan selle teie eest!

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *