Kuidas seadistada kodulehele Google Tag Manageri koodi?



Postituses tuleb juttu järgmistest teemadest:

  1. Mis on Google Tag Manageri kood ja milliseid võimalusi see sulle pakub?
  2. Kuidas genereerida Google Tag Manageri kood?
  3. Kuidas paigaldada Google Tag Manageri koodi?
  4. Kuidas kontrollida, kas Google Tag Manageri kood on õigesti seadistatud?

Esmalt vaatame, et mis see Google Tag manageri kood üldse on ning miks on hea kui see kodulehel olemas on.


  1. Mis on Google Tag Manageri kood ja milliseid võimalusi see sulle pakub?

Google Tag Manager on väga võimas analüütika/turunduse tööriist, mille abil saad kiirelt ning mugavalt lisada oma kodulehele erinevaid
“koodijuppe“ näiteks Facebooki pixlit, Adwords remarketing tagi või Google Analytics koodi.

Google Tag Manager muudab kogu selle protsessi oluliselt lihtsamaks ning sul ei pea olema isegi kodulehele ligipääsu, et hiljem lisada läbi GTM koodi lehele ükspuha, mis koodijupi, mis säästab palju aega ning mis veelgi tähtsam, sa ei pea olema ise tehniliselt nii teadlik, et koode lisada. Google Tag Manageris on palju erinevaid valmis “Tagi“ põhjasid, mida saad kasutada vajalike koodide lisamisel.

Järgmisena vaatame, kuidas teha endale konto ning genereerida omale unikaalne Google Tag Manageri kood, mille siis lehele lisada.


  1. Kuidas genereerida Google Tag Manageri kood?

Google Tag Manageri koodi genereerimiseks on vaja minna GTM kodulehele ning luua uus konto ning selle alla luua konteiner, kuhu alla tekkivad kõik antud lehega/kontoga seonduvad “Tagid“.

Selleks logi sisse Google Tag Manageri ning vali Create account>Setup account>Setup container (vali Web) ja kood genereeritakse automaatsel.

Selleks, et näha koodi, mille peab kodulehele lisama mine Admin>Install Google Tag Manager ning avaneb unikaalne sinu konto Google Tag Manageri kood, mille pead oma lehele lisama.

Kood näeb välja selline:

Nüüd kui GTM konto ja konteiner on seadistatud ning kood on genereeritud vaatame erinevaid võimalusi, kuidas saad selle oma kodulehele lisada.


  1. Kuidas paigaldada Google Tag Manageri kood?

Laias laastus on kaks erinevat võimalust, kas panna kood otse sinu wp kodulehe source koodi kasutades editori või teine võimalus on kasutada erinevaid wp pluginaid, mis teevad töö sinu eest ära ning kui sa ei tunne ennast koodiga piisavalt kindlalt.

Esmalt vaatame, kuidas Google Tag Manageri koodi lisada otse kodulehe koodi, selleks peab minema wordpressi lehel Appearance>Editori ning võtma lahti header.php.

Järgmiselt lisa ülemine GTM kood kohe peale <head> elementi header.php failis.

Järgmisena lisa alumine kood kohe peale <body> elemendi algust sammuti header.php´s.

Ja ongi kõik, Google Tag Manageri kood on lisatud!

Järgmisena vaatame võimalusi, kuidas paigaldada GTM kood ilma lehe koodi puutumatta, selleks on olemas mõned tasuta wordpressi pluginad.

  • Google Tag Manager – Tegemist on lihtsalt seadistatava pluginaga, peale mille installimist tekkib üldiste seadete alla väli, kuhu pead sisestama GTM koodi account ID ning ülejäänu toimib automaatselt (väli tekkib Settings>general alla).
  • Head, Footer and Post Injections – Antud plugin võimaldab sul lihtsalt lisada erinevaid koodijuppe lehe päisesse ja jalusesse, ilma, et peaksid koodi sisetama läbi editori (antud plugina installimisel tekkib settingute alla menüüsse plugina nimi, kuhu saad GTM koodi sisestada).

Järgmisena vaatame, kuidas saad kontrollida, kas GTM kood on õigesti lisatud.


  1. Kuidas kontrollida, kas Google Tag Manageri kood on õigesti seadistatud?

Selleks, et kontrollida, kas Google Tag Manageri kood sai õigesti seadistatud pead  tõmbama Google Chrome laiend“ Google tag assistant“.

Kui Google tag assistant on installeeritud, siis tuleb browseris avada leht, kuhu GTM kood sai lisatud ning paremalt ülevalt nurgast avada Google Tag Assistanti laiend, mis näitab, et millised “tagid“ on antud lehele lisatud ning kuidas need töötavad.

Google Tag Assistant näitab “tagi“ lisamise korrektsust erinevate värvidega.

Kui Google Tag Manageri koodi tag on roheline, siis on kõik korras, või kui näitab sinist , kollast või punast värvi, siis peaksid koodi või sisestamise viisi igaks-juhuks üle vaatama.

Nüüd kui Google Tag Manageri kood on lehele edukalt lisatud saad läbi selle lisada lehele erinevaid koodijuppe nagu Facebooki pixel tagi, Adwords conversion tagi, Google Analytics tagi, Hotjari tagi ja jne.

Kui vajad abi Google Tag Manageri koodi lisamisel või soovid konsultatsiooni, et kuidas mingit tagi läbi GTM lisada, siis võta julgelt ühendust!


0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published.