Kuidas seadistada kodulehele Google Analytics koodi?



Selles postituses vaatame, kuidas saad lisada oma kodulehele Google Analytics koodi. Vaatluse alla tulevad järgmised teemad:

  1. Miks peaksid ka sina lisama oma kodulehele Google Analytics koodi?
  2. Kuidas luua oma kodulehele unikaalne Google Analytics kood?
  3. Kuidas sisestada Google Analytics kood kodulehele?
  4. Kuidas kontrollida, kas kood sai õigesti paigaldatud?

Kõigepealt natuke sellest, et mis üldse Google Analytics on ning kuidas seda kasutada saab.


1. Miks peaksid ka sina lisama oma kodulehele Google Analytics koodi?

Google Analytics on Google poolt pakutav tasuta tööriist, mis on peamiselt mõeldud kodulehe külastuse ja statistika jälgimiseks. Toode loodi 2005 aastal ning on vaieldamatult kõige enim kasutatud kodulehe liikluse statistika kogumise ning analüüsimise tööriist.

Google Analytics tööriista saab ära ühildada Google Adwordsiga, mis annab sulle rohkem statistikat ning tagasisidet, kuidas sinu koduleht ning online kampaaniad toimivad.

Mõned põhjused, miks peaksid ka sina oma kodulehele Google Analytics koodi lisama:

  • Google Analytics aitab sul tuvastada, millised kanalid toovad sulle kõige rohkem müüke.
  • Millised vahelehed sinu kodulehel töötavad hästi ja millistele peaksid rohkem tähelepanu pöörama.
  • Milliste huvide esindajate liiklus on sinu lehel kõige kvaliteetsem (Google liigitab kasutajaid erinevate huvide järgi).
  • Kas kasutajad jõuavad sinu lehele läbi PC, mobiili või hoopis tahvelarvuti ning millised on osakaalud (saab tuvastada, millised on konversioonimäärad erinevatest seadmetest pärit külastajatel ning vastavalt kampaaniat optimeerida).

Järgmiselt vaatame, kuidas saad omale genereerida unikaalse Google Analytics koodi, mille saad oma kodulehele lisada.


2. Kuidas luua oma kodulehele unikaalne Google Analytics kood?

Esmalt tuleb oma Google kontoga sisse logida lehele analytics.google.com ning vajuta “Sign up” juhul kui sa pole antud konto alla ühtegi Google Analytics kontot loonud (vastasel juhul on vaade teine).

Järgmiselt pead ära täitma mõned seadistused, mis on vajalikud, et saaksid konto lõplikult üless seada:

  • Vali “Website”, juhul, kui soovid koodi oma kodulehele (koodi saab valid ka appi jaoks).
  • Vali Kontole nimi.
  • Lisaks tuleb panna nimi oma veebilehele.
  • Järgmisena lisa oma veebilehe url.
  • Vali valdkond, mis iseloomustab sinu kodulehe sisu kõige paremini.
  • Ja viimaseks pead sisestama ajatsooni.
  • Vajuta “Get Tracking ID”.

Lõpetuseks pead nõustuma Google tingimustega.

Ja sinu enda unikaalne Google Analytics kood ongi edukalt genereeritud.

Vaatame nüüd, kuidas saad antud koodi kõige paremini lisada oma kodulehele.


3. Kuidas sisestada Google Analytics kood kodulehele?

Toon välja kaks kõige kindlamat ning lihtsamat viisi, kuidas lisada Google Analytics kood oma lehele:

  1. Lisada kood läbi Google Tag Manageri (eeldab, et GTM kood on eelnevalt juba lehele lisatud). Selle kohta saad lugeda blogi postitusestKuidas seadistada kodulehele google tag manageri koodi”.

Kui Google Analytics kood on genereeritud ning Google Tag Manageri kood on kodulehele lisatud, siis same lisada Google Analytics koodi kasutades Google Tag Manageri konteinerit.

Selleks tuleb sisse logida tagmanager.google.com, valida konteiner ning minema “Tags” vaatesse ning valima “New”.

Edasi tuleb sisestada Tagi andmed järgmistesse kohtadesse:

  1. Firing triggeriks tuleb valida “All pages”.
  2. Tag type on “Universal Analytics”.
  3. Ja Tracking ID lahtrisse tuleb sisestada sinu unikaalne Google Analytics Tracking ID, mille leiad Google Analytics koodist ning lisaks leiab koodi ka “Tracking code” alt.
  4. Edasi pead valima “Save” ning ei tohi ära unustada ka muudatused “Publishida”, mida saad teha punasest nupust paremast nurgast.
  5. Nüüd peaks sul Google Analytics kood olema lisatud läbi Google Tag Manageri koodi.

2. Teine ning oluliselt lihtsam viis, eriti kui sa pole Google Tag Manageriga kokku puutunud on lisada Google Analytics kood kodulehele kasutades wordpressi pluginaid, mis teevad kõik töö sisuliselt sinu eest ära.

Mõned tuntumad wordpressi pluginad, mida võid kasutada on:

  1. Google Analytics for WordPress by MonsterInsights
  2. Google Analytics
  3. Google Analytics Dashboard for WP

Antud pluginatega pole sul vaja mingeid tehnilisi teadmisi kodulehe ehituse ega koodi kohta, enamus pluginates tuleb lihtsalt ette näidatud kohta lisada genereeritud unikaalne Google Analytics kood ning plugin lisab selle ise automaatselt igale sinu kodulehe vahelehele.

Viimaks vaatame, kuidas saad kontrollida, kas just värskelt lisatud Google Analytics kood on sinu kodulehele lisatud korrektselt, et statistika kaotsi ei läheks.


4. Kuidas kontrollida, kas kood sai õigesti paigaldatud?

Selleks on kõige mugavam kasutada Google Tag Assistant Chrome extensionit, mis näitab sulle kohe, kas kodulehele lisatud “Tag” on sisestatud korrektselt või vajab see kohendamist.

Sellest kirjutasin antud Google Tag Manageri postituses, kus on detailselt välja toodud, mida Google Tag Assistanti erinevad värvid tähendavad.

Loodan, et antud postitus andis sulle piisavalt infot, kuidas saad ka oma lehele lisada Google Analytics koodi, et saada vajalikku statistikat oma kodulehe külastajate kohta.

Kui soovid, et lisaksin koodi sinu eest või tekkis muid küsimusi, siis palun võta julgelt ühendust!


0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *