Kuidas seadistada Google Adwordsi reklaame?



Üks efektiivsemaid online reklaamikanaleid on Google Adwordsi tekstreklaamid, mille kaudu saad omale uusi kliente leida. Kui igapäevaselt aga antud valdkonnaga ei tegele, siis võib kampaania seadistamine ning antud teenuse vajalikus natuke segadusse ajada.

Käesolev postitus on just sulle kui soovid teada saada, kas Google Adwordsi reklaam oleks sinu firmale relevantne reklaamikanal ning kuidas saad ise algust teha.

Juttu tuleb järgmistest teemadest:

  1. Kuidas teha kindlaks, kas Google Adwords on õige kanal minu toote/teenuse jaoks ja kuidas leida õigeid märksõnu?
  2. Millised on erinevad märksõna tüübid?
  3. Kuidas peavad Google Adwordsi tekstreklaamid olema üless ehitatud?
  4. Millised on Google Adwordsi peamised sihtimise võimalused?
  5. Kuidas linkida Google Analytics konto Google Adwordsi kontoga?
  6. Kuidas kasutada UTM Builderi tööriista, et saada Google Analyticust kampaania statistikat?
  7. Millised on Google Adwordsi tekstreklaamide lisavõimalused?

Esimene samm oleks siis kindlaks teha, kas Google Adwords oleks üldse sinu toote/teenuse jaoks sobiv ning kuidas leida sobivaid märksõnu kampaaniasse.


1. Kuidas teha kindlaks, kas Google Adwords on õige kanal minu toote/teenuse jaoks ja kuidas leida õigeid märksõnu?

Google Trendi vaade

Google Adwordsi reklaam toimib enamuste toodete/teenustega väga hästi kui tegemist pole just väga spetsiifilise valdkonnaga või millegi täiesti uuega, millel veel nõudlus puudub. Selleks, et teada saada konkreetselt, et kui suur huvi sinu toote/teenuse vastu saame kasutada järgmiseid tasuta tööriistu.

Google Trends – Google tööriist, mille abil saab uurida erinevate märksõnade otsitavuse kohta ajas. Selle kaudu saab väga hästi just näha, kuidas erinevate märksõnade otsitavus on seotud hooajalisusega ning meedia uudistega. Antud tööriist sobib hästi üldise ülevaate saamiseks.

Google Keyword Planneri vaade

Keyword PlannerAntud tööriist on juba natuke spetsiifilisem, kuid annab väga põhjaliku info selle kohta, et mitu korda mingit märksõna google.ee otsingumootorist kuus otsitakse, milline on konkurents ja palju üldse oleks võimalik eelarvet ära kulutada mingis perioodis.

Kõigepealt tuleks kirja panna, et millised oleksid märksõnad, millega teie kui tarbija antud teenuse/toote kohta infot google.ee otsiks ning edasise töö teeb ära juba suures osas Keyword Planner, mis näitab väga detailselt, et millistel märksõnadel üldse otsingumaht olemas on ning kui suur on eeldatav konkurents (kliki hind). Lisaks pakub tööriist ise juurde teemaga seonduvaid märksõnu.

Kui teie toote/teenuse märksõnadel on täiesti arvestatav otsingumaht olemas, siis tähendab, et Google Adwords kaudu oleks täiesti võimalik leida uusi kliente.

Järgmisena vaatame milliseid erinevaid märksõna tüüpe saad kasutada.


2. Millised on erinevad märksõna tüübid?

Google Adwordsis on 5 erinevat märksõna tüüpi:

  1. Broad match – Kõige levinum vaikimisi märksõna tüüp, mis arvestab sisse ka kui inimesed trükivad otsingusse mingi märksõna sünonüümid, märksõna kirjaveaga või sarnase tähendusega sõna.
  2. Broad match modifier– Märksõnale tuleb ette lisada + märk, mis vähendab otsingumahtu, kuid samas tõstab liikluse relevatnsust, reklaamide CTR% ning konversioonimäära. Antud juhul näitab süsteem reklaami kui otsingus on kuvatud märksõna samal kujul, kuid sünonüümid ei lähe arvesse.
  3. Phrase match – Siin peab lisama märksõna “ sümbolite vahele. Antud märksõna tüüp on rohkem sihitum kui broad match, kuid paindlikum kui exact match märksõna tüüp. Antud märksõnaga ilmub reklaam siis kui “ sümbolite vahel olev fraas trükitakse otsingusse, kuid sellele võib aga eelneda ja järgneda sõnu.
  4. Exact match – Kõige sihitum märksõna tüüp, kus peab lisama märksõna [] sümbolite vahele. Siin näidatakse reklaami ainult neile, kes sisestavad otsingusse täpselt sama sõna, mis kampaania seadistusse lisatud.
  5. Negative match – Siin saab välja tuua märksõnad, millega sa kindlalt ei taha otsingus välja tulla. Selleks peab lisama märksõna ette – sümboli.

Detailsemalt erinevate Google Adwordsi märksõnade kohta saab lugeda siit: Google Adwords märksõna tüübid.

Kui märksõna list on olemas ning otsingumahud teada oleks vaja koostada tekstreklaamid. Järgmiselt natuke sellest, et millistest elementidest Google Adwordsi tekstreklaamid koosnevad ning toon välja ka mõned näpunäited, mida reklaamitekstides kasutada.


3. Kuidas peavad Google Adwordsi tekstreklaamid olema üless ehitatud?

Google Adwordsi reklaamid koosnevad järgmistest osadest:

  1. Headline 1 – Siia oleks hea lisada ka sinu kampaania peamine märksõna, et muuta reklaam kasutajale võimalikult relevantseks (maksimaalselt 30 tähemärki).
  2. Headline 2 – Siia võib lisada natuke lisainfot sinu toote/teenuse kohta (nt. Hind, kampaania soodustuse %

    Google Adwordsi desktopi ja mobiili vaade

    vms. Siin kehtib sama 30 tähemärgi piirang).

  3. URL path 1/path 2 – Vaikimisi täidetakse nähtav aadress automaatselt, kuid soovi korral saab siin üle kirjutada nähtavat aadressi, et see muuta rohkem relevatsemaks ja et kasutajal oleks parem ülevaade, kuhu ta antud reklaamile peale klikates maandub (mõlemasse tulpa mahub 15 tähemärki).
  4. Description – Siia saab natuke pikemalt kirjutada, mis on sinu toote/teenuse eelised ja iseärasused, mis võiks reklaami muuta atraktiivsemaks (maksimaalselt 80 tähemärki).

Üks kõige tähtsamaid faktoreid, mis määrab teie kampaania edukuse on see, kuidas antud reklaam on sihitud. Mida relevantsemalt on reklaam sihitud, seda efektiivsem on kampaania. Järgmiselt toon välja peamised sihtimise võimalused Google Adwordsis.


4. Millised on Google Adwordsi peamised sihtimise võimalused?

  • Geograafiline sihtimine – Siin saab sihtida konkreetset riiki, linna või maakonda. Lisaks saab sihtida mingi konkreetse raadiuse järgi.
  • Keeleline sihtimine– Saab sihtida inimesi, kes kasutavad oma arvutis google otsingut mingis kindlas keeles.
  • Pakkumisstrateegiad – Siin saab kasutada erinevaid strateegiaid nagu reklaamide optimeerimine

    Google Adwordsi raadiuse järgi sihtimise vaade

    klikkidele, päringutele, kindla konkurendi edestamist läbi positsiooni jne.

  • Standartne/kiirendatud näitamine – Seadistamisel saab valida reklaamide näitamise mingis kindlas ajavahemikus päeva jooksul ning lisaks täpsustada, kas kulutada ära päevane eelarve võimalikult kiirelt või hajutada see võrdselt valitud ajaperioodile. Lisaks saab soovi korral näidata reklaami ainult kindlatel päevadel.
  • Seadmete sihtimine – Saad täpsustada, kas tahad näidata oma reklaame desktopis, mobiilis või tahvelarvutis. See on vajalik näiteks siis kui sinu firma koduleht pole mobiilisõbralik või kui on näha, et näiteks desktopist tulevate külastajate konversioonimäär on oluliselt kõrgem kui mobiilist.

Vajalik oleks ka kui lingite enne kampaania käima panemist Google Adwordsi ja Google Analyticu kontod, et saaksite võimalikult detailset infot.


5. Kuidas linkida Google Analyticu konto Google Adwordsi kontoga?

Selleks tuleb Google Analyticus minna:

(Google Analytics) admin> adwords linking > new link group

Lisaks tuleb antud sidumine ära teha ka Google Adwordsi konto alt.

(Google Adwords) linked accounts > google analytics > link accounts

Järgmisena vaatame, kuidas lisada oma reklaamide külge UTM tagid, mis võimaldavad meil eraldada Google Analyticus konkreetse Google Adwordsi statistika üldisest kodulehe statistikast. See on vajalik selleks, et saaksid mõõta just kampaaniast tulnud liiklust ning vajadusel teha seadistuses muudatusi.


6. Kuidas kasutada UTM builderi tööriista, et saada Google Analyticust kampaania statistikat?

Järgmisena vaatame, kuidas kasutada Google UTM Builderi tööriista, mis koosneb 6 tulbast:

  1. Website URL (kohustuslik) – Siia tuleks sisestada maandumisleht, kuhu tahad oma reklaami suunata.

    Google UTM Builderi vaade

  2. Campaign Source (kohustuslik) – Antud lünka tuleks lisada kanali nime, kust külastajad tulevad (nt. facebook, google, delfi jne).
  3. Campaign medium (soovituslik) – Siin saab identifitseerida reklaami meediumid (nt. bänner, cpc või e-mail).
  4. Campaign name (soovituslik) – Hea oleks erinevate kampaaniate statistikat üksteisest eraldada (nt. Jõulukampaania_2017).
  5. Campaign term (soovituslik) – Saab kasutada selleks, et identifitseerida makstud reklaami märksõnu.
  6. Campaign content (soovituslik) – Kui kasutan näiteks samast kanalist mitut bänneri mõõtu, siis saab siin need üksteisest eraldada.

Google UTM builder tööriista leiad siit: Campaign URL Builder.

Kui kõik ülaltoodud sammud on täidetud, siis on sul kampaania juba kenasti jooksmas, kuid viimase osana toon välja veel mõned lisad, millega saad oma reklaami veelgi silmapaistvamaks teha ning oma kampaania eelarvest maksimumi välja pigistada.


7. Millised on Google Adwordsi tekstreklaamide lisavõimalused?

Toon siinkohal välja kõige tavalisemad Google Adwordsi tekstreklaami lisad, kokku on erinevaid võimalusi üle 10.

Sitelink extensionsSiin saab lisada reklaami alla otselingid sinu kodulehe erinevatele vahelehtedele. See viib üldjuhul sinu reklaami CTR% kõrgemaks, läbi mille saad rohkem klikke oma reklaamieelarve eest.

Callout extensionsAntud lisaga saad oma reklaamile lisada lühikesi infotekste.

Call extensionSaad lisada reklaamile oma firma telefoninumbri.

Location extension – Kui sinu firmal on füüsiline asukoht, siis saab selle reklaamile juurde lisada.

Antud postituses on välja toodud peamised teemad, mida tuleb teada kui Google Adwordsi reklaami seadistada, millest on kindlasti abi inimesele, kes antud valdkonnaga igapäevaselt kokku ei puutu, samas on kindlasti palju detaile, mis antud postitusse ei mahtunud.

Kui tunned, et soovid ise oma Google Adwordsi kampaaniat hallata, kuid soovid abi, siis saan pakkuda konsultatsiooni või soovi korral kampaaniat sinu eest hallata.

Võtke julgelt ühendust kui teil on küsimusi!


0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *