Kuidas edukalt E-maili listi kasvatada?


  1. Miks E-maili turundus toimib nii hästi?
  2. Milliseid E-maili listi kogujaid kasutada?
  3. Kuidas E-maili listi kogujat seadistada?

Kõigepealt natuke sellest, et miks üldse oleks mõistlik E-maili turundust kasutada ja miks see toimib?


1. Miks E-maili turundus toimib nii hästi?

E-maili turundus on kindlasti üks võimsamaid turunduse kanaleid, mida saad kasutada, et oma brändi tooteid & teenuseid müüa. Tänasel päeval, kus kõikides keskkondades on väga palju “müra“ annab E-maili turundus sulle võimaluse “tungida“ otse inimese isiklikku mailboxi.

E-maili turunduse edukus on aga väga tihedalt seotud sellega, kuidas on E-maili list ehitatud ning kui edukalt seda hiljem kasutatakse.

Mõned peamised kriteeriumid, mis mõjutavad oluliselt E-maili turunduse toimivust:

  • Kuidas on E-maili list ehitatud? – Kas inimesed on ise andnud sulle oma andmed või kasutad kellegi kolmanda osapoole kontakte võib kordades mõjutada e-mailide avatavust ning sinu tõenäosust, et keegi reaalselt sinu brändiga suhestub.
  • Kontakti küsimise põhjus – Sõnum, millega E-maili listi ehitad peaks võimalikult hästi peegeldama sisu, mida hakkad potentsiaalsele kliendile saatma. Kui need on väga erinevad, siis suure tõenäosusega lahkub inimene listist või lihtsalt ei reageeri sinu kirjadele.
  • Ära Spämmi! – Kindlasti ei tasuks turundusliku sisuga E-maile saata oma listile liiga tihedalt. Mingit kindlat kuldset numbrit siin pole, kuid see oleneb vägapalju valdkonnast ning brändi iseärasustest ning ka sellest kuipalju on erinevat infot, mida edastada. Kui tegemist on suure E-poega, siis võib hea sagedus olla isegi mitu korda nädalas, kuid kui tegemist on “ühemehefirmaga“, siis võib olla ka piisav kirja välja saata korra kvartalis kui näiteks teenuse hinnad on muutunud. Õige sageduse leidmiseks saab kasutada ka E-mailide analüütikat, millest saab välja lugeda, et milline sagedus sinu klientidele ja valdkonnas on kõige sobilikum.
  • Kasuta listi segmenteerimist – See sobib kindlasti pigem E-poele, kes müüb tooteid. Eesmärk siin on oma listi segmenteerimine selle alusel, kuidas listis olevad inimesed reageerivad sõnumitele. Näiteks kui teatud arv inimesi reageerisid oluliselt aktiivsemalt viimasele E-mailile, mille välja saatsid, siis võibolla oleks mõistlik teha antud segmendile kohandatud sõnumiga remarketing E-mail, kus saad pakkuda midagi, mis viib inimesed lõpuks ostuni (näiteks sooduskood vms.)
  • Ära müü üle! – Inimestele ei meeldi tekst, mis on liigselt müügile suunatud. Proovi oma E-mailides anda ka kasulikke nippe või nõuandeid, mida listis olijad saaksid kasutada igapäevaelus, isegi kui nad antud tooteid ei taha osta. Lisaväärtus loob usaldust ning tekitab pikaajalisi kliente.

Õnneks on enamustele suurtematele platvormidele olemas pluginad, mida E-maili listi kogumiseks kasutada.


2. Milliseid E-maili listi kogujaid kasutada?

See, millist E-maili listi kogumise pluginat kasutada sõltub vägapalju sellest, et millise platvormi peale on sinu koduleht ehitatud (WordPress, Prestashop, Magento, Shopify jne). Veel tuleb aru saada, et paljud platvormid ei paku mõlemat nii E-maili listi ehitamise kui ka E-mailide väljastamise funktsiooni, kuid leidub ka sellise funktsionaalsusega pluginaid. 

Toon välja mõned tuntumad E-maili listi ehitamise võimalused tuntuimatele kodulehe platvormide tarbeks.

Esmalt vaatame milliseid võimalusi on olemas WordPressile;

  • WordPress

MailChimp for WordPress – Väga tuntud bränd just E-mailide väljastamises, kuid neil on olemas ka väga hea plugin, millega on võimalik edukalt kasvatada E-maili listi ning selle saab väga lihtsalt ära integreerida ka oma Mailchimpi kontoga ja liitujate andmed lähevad automaatselt sinu poolt valitud listi.

Sumome – Sumome platvorm pole mitte ainult E-maili listi kogumiseks, kuid sellega saab veel koostada heat mapi, kuvada social share ikoone ning palju muud.

Aweber – Sarnaselt Sumome´le saab ka Aweberis lisaks listi kasvatamiseleja selle väljastamisele kasutada ka muid funktsioone nagu näiteks landing page´de ehitamine, kuhu inimesi suunata läbi E-maili kampaaniate jne.

  • Prestashop

Mõned võimalused E-maili listi kasvatamisele läbi Prestashopi;

Newsletter Subscription Popup Form – Tasuline plugin, millega kodulehe külastajad liita oma E-maili listiga ning plugin saadab automaatselt uuele liitujale voucheri koodi, mis suurendab tõenäosust, et uus liituja ka midagi sinu toodetest kohe ostab.

Zero Popup Newsletter – Antud tasuline plugin annab sulle piiramatult erinevaid võimalusi pop-up vormi isikupärastamiseks ning A/B testimiseks, et leiaksid just kõige paremini toimiva E-maili listi liitumise vormi.

Newsletter PopUp Module – Jällegi tasuline plugin, mis pakub palju erinevaid võimalusi, millal süsteem E-maili listi liitumise vormi lehe külastajale kuvab.

  • Magento

Siin on väike valik E-maili listi kasvatajatest, mis on mõeldud Magento platvormile;

Newsletter Subscription – Tasuta plugin, millel on olemas ka tasuline pro versioon. Annab võimaluse seadistada lehele pop-up vormi, mis püüab külastajate E-maile pakkudes neile selle eest tasuta voucherit.

EmailDirect.com – Tasuta plugin, millega on võimalik siduda E-maili listis olijad ostude ajalooga, mis annab ülevaate sellest, et millised listis olijad toovad sulle suurema osa käibest ning milliseid pealemüügi võimalusi saad pakkuda.

eFlyerMaker Signup Form Builder – Veel üks tasuta E-maili listi pop-up plugin Magentole, mida saad oma listi kasvatamiseks kasutada.

  • Shopify

Ja mõned näited, mida saab kasutada Shopifys kui soovid omale ehitada E-maili listi;

Email Popup Box – Antud pluginal on sisse ehitatud lahendus, mis avab E-maili listi liitumise vormi just sellel hetkel kui kasutaja hakkab sinu lehelt väljuma.

MailChimp for Shopify – Mailchimp pakub E-maili kasvatamiseks sobivat lahendust ka Shopify platvormile. Hea on see, et kui paljud Shopify pluginad on tasulised, siis antud plugin on tasuta niikaua kui sul ei ole E-maili listis rohkem kui 2000 liitujat.

Form Builder – Veel üks tasuta plugin Shopifyle, mille saab kergelt seadistada ja listi kogumist alustada.

Nüüd kus meil on teada, miks E-maili turundust tasuks kasutada ja oleme enda jaoks välja valinud sobiva plugina olenevalt meie kodulehe platvormist vaatame mõndasid nippe, kuidas listi kasvatamisest maksimum võtta.


3. Kuidas E-maili listi kogujat seadistada?

Vaatame järgmiselt, millised on peamised sammud, millele pead tähelepanu pöörama, et seadistada oma E-maili kogumise pluginat.

  • E-mail pop-up disain – Esimene samm, mida pead tegema on seadistama ära pop-up vormi välimuse, mida näeb sinu kodulehe külastaja ning kuhu oma andmed jäetakse.

Toon siinkohal näite Eviva.ee pop-up E-maili kogujast. Peamised väljad, mida pead kindlasti täitma on;

Pealkiri – Siin peaks olema ülesskutse, et tekitada huvi sinu külastajates.

Kirjeldus – See pole kohustuslik väli, kuid annab sulle hea võimaluse anda oma külastajatele natuke lisainfot, et mida on sul neile pakkuda kui nad E-maili listiga liituvad.

Kogutavad infoväljad – Üldjuhul on hea kui neid oleks võimalikult vähe ehk siis kas küsid ainult e-maili aadressi või siis lisaks ka nime. Uuringud on näidanud, et kui välju on juba rohkem kui 2, siis langeb täitmisemäär märgatavalt.

Nupp Osad uuringud on näidanud, et siin võiks vältida sõnu nagu “Liitu“ või “tellin“, mis mõjuvad rohkem kohustusena ning paljud külastajad jätavad protsessi pooleli, isegi kui neil antud teema vastu huvi oleks.  Tasub testida ka erinevat värvi nuppe, et veenduda, milline kõige paremini toimib.

Siin ja nagu ka teiste väljadega oleks hea mõte testida erinevaid sõnumeid, et näha milline vorm toob sulle kõige rohkem liitunuid.

  • Pop-up vormi kuvatavus – Teine väga tähtis seadistuse etapp on see, et sa valid, millal antud pop-up vormi külastajatele näidatakse ja millal mitte. Siin on mõned seadistused, millega saad kontrollida, et kuidas pop-up vormi külastajatele näidatakse (olenevalt siis plugina võimalustest, mida kasutad).

Kuvatakse kindlatel lehtedel – Saab täpselt määratleda, et millistel vahelehtedel tahad E-maili kogumise pop-up vormi näidata (võibolla tahad seda näidata ainult sinu blogi sektsiooni külastanud kasutajatele).

Ei kuvata juba liitunuteleSaad määratleda, et süsteem ei kuvaks vormi neile, kes on sinu E-maili listiga juba liitunud. Lisaks saab seadistada ka nii, et vormi ei kuvata inimestele, kes on sinu E-maili listiga liitunud, kuid on sealt mingil põhjusel lahkunud.

Kuvatakse enne lahkumist – Väga efektiivne viis saada külastaja tähelepanu just siis kui ta on sinu lehelt lahkumas ning võib potentsiaalselt koguda väga mitmeid listiga liitunuid.

Nüüd kui E-maili pop-up disain, sisu ning kuvamise parameetrid on paigas vaatame mis on pop-up A/B testmine ning kuidas see võib mõjutada sinu E-maili listi kasvamise kiirust.

  • A/B testimineÜlioluline on see, et teeksid vähemalt 2 erineva ülessehitusega pop-up vormi, et aru saada, milline töötab paremini (millise konversiooni% on parem). Soovitatav on proovida erinevaid pealkirju ning kirjeldusi ning võib katsetada ka erinevat värvi nupuga.

Mõned näited erinevatest Eviva.ee pop-up lahendustest;

Siin on kasutatud 4 erineva ülessehitusega pop-up lahendust, millest 2 konversioonimäär on oluliselt kõrgem kui teistel vormidel. Pikemas perspektiivis võid kaotada üle 50% potentsiaalsetest listiga liitunutest kui sa ei vaevu alguses katsetamast erinevate sõnumite või infoväljadega. Eviva.ee puhul kaotaksime ca 56% E-maili listiga liitunutest kui kasutaksime 2 infoväljaga ning punase CTA nupuga pop-up vormi vs täpselt sama lahendus, kuid ühe infoväljaga vormi (e-mail ainult, ilma nimeta).

Parima pop-up vormi konversioonimäär on antud juhul täpselt 1,00%, mis tähendab, et selle täidab iga 100´s inimene, kes antud pop-up vormi näeb. See number võib olla kindlasti ka suurem, kuid annab võibolla väikse ülevaate, et kui suur peaks olema kodulehe liikluse maht, et mingit x arvu liitunuid ühes kuus koguda.

Loodan, et antud postitus andis väikse ülevaate, et miks E-maili turundus võiks olla osa sinu turundusstrateegiast ja miks see toimib. Lisaks tõin välja erinevaid pluginaid, mis ühilduvad suurtemate kodulehe platvormidega ning natuke detaile E-maili listi kogumise plugina seadistuse ning A/B testimise kohta.

Kui sul tekkis küsimusi või soovid natuke abi, kuidas alustada või optimeerida oma olemasolevat E-maili listi kogumise protsessi, siis võta julgelt ühendust!

Kui sul tekkis küsimusi või vajaksid natuke abi Facebooki dünaamiliste reklaamide seadistamisel, siis võta julgelt ühendust!

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *