Mis on dropshipping ning kuidas sellega algust teha?


  1. Mis on dropshipping?
  2. Kuskohast leida tooteid, mida dropshippida?
  3. Millist e-commerce platvormi dropshippingu jaoks eelistada?
  4. Milliste tööriistadega saad dropshippingu e-poe ehitamist/manageerimist automatiseerida?

1. Mis on dropshipping?

Dropshipping on sisuliselt toodete reklaamimine/vahendamine omamatta füüsilist laojääki ehk siis natuke uuem e-commerce ärimudel, kus sinul on võimalik kogu logistiline pool ära automatiseerida ning keskenduda ainult toodete turundamisele. Lühidalt öeldes sina füüsiliselt tooteid ei puutu.

Lisaks vähendab dropshipping oluliselt algset investeeringut, kuna sa ei pea endale ostma suure summa eest kaupa garaaži seisma (võimalik, et sul on vaja rentida veel eraldi laoruum kui elad väikses korteris). Dropshipping vähendab ka riski, et kui selgub, et mingil põhjusel ei suuda sa tooteid müüa, siis pole sul otseselt kaotada midagi.

Nagu igal asjal, siis on ka dropshippingu äril omad plussid ja miinused:

Plussid:

  • Väike esmane investeering (pole laojääki)
  • Pole vaja pidada ladu (hoiad kokku laopinna rendi pealt)
  • Suur tootevalik
  • Automatiseeritud logistika süsteem (kui kasutad teatud abivahendeid)
  • Saad kohe keskenduda rohkem toodete turundamisele
  • Kergemini skaleeritav/võimendatav ärimudel
  • Madalad püsikulud
  • Pole vaja omada e-poodi, vaid tooteid saab müüa ka amazonis või ebays

Miinused:

  • Raske leida head ning usaldusväärset dropshippijat
  • Väiksemad kasumimarginaalid
  • Puudub 100% kontroll logistika ning kvaliteedi üle
  • Suur konkurents
  • Kui haldad oma e-poodi, siis on sul vaja mõndasid tehnilisi teadmisi

Nagu näha, siis pole dropshippingu ärimudel lihtne ning sellega kaasneb ka palju miinuseid ning teatud riske.

Siin on visuaalne pilt dropshippingu ärimudelist ning kuidas see reaalselt kõik toimib:

Nüüd, kus meil on selge, et mis on dropshipping ning mis on selle ärimudeli plussid ja miinused, siis järgmisena vaatame suuremaid ning tuntumaid kohti, kuskohast on võimalik tooteid dropshippingu jaoks leida.


2. Kuskohast leida tooteid, mida dropshippida?

Väiksemaid dropshippingu firmasid on sadu, kuid on mõned suured keskkonnad, mis koondavad paljud edasimüüjad ning tehased kokku, neist

mõned suuremad on:

  • Aliexpress.com – Maailma suurima edasimüüjate keskkonna (alibaba.com) jaemüügi keskkond, kus saad ise tooteid otse osta ning kasutada keskkonda ka dropshippimiseks. Siin on koondatud kõik aasia tootjad.
  • Worldwidebrands.com – Sammuti üks suuremaid dropshippingu edasimüüjate keskkondi, kus on esindatud brändid üle maailma, mitte ainult aasiast.
  • Bigbuy.eu – Üks suuremaid dropshippingu keskkondi Euroopas, kes pakub ka täislahendust (täisfunktsionaalset ning juba valmis e-poodi, mis on nende laosüsteemiga juba sünkroniseeritud). See tähendab seda, et sa ei pea ise e-poodi tegema hakkama, vaid saad nende käest osta juba täisfunktsionaalse e-poe, mis on isegi tõlgitud soovitud keelde.

Nüüd kus oleme vaadanud mõndasid keskkondi, kuskohast dropshippingu jaoks tooteid leida vaatame, et millist e-commerce platvormi oma e-poe ehitamiseks eelistada.


3. Millist e-commerce platvormi dropshippingu jaoks eelistada?

Olgu kohe ära öeldud, et siin pole õiget ja valet vastust, et üks platvorm on kindlalt parem kui teine. Siin mängib vägapalju rolli see, millised on sinu teadmised kodulehe ehitamisest ning haldamisest ning kuipalju sa oled nõus/tahad selles valdkonnas ennast arendada.

Järjestan siin mõned e-commerce platvormid, mida dropshippingu jaoks kasutada võttes arvesse kuipalju on sul vaja teadmisi/oskusi, et poodi ehitada ning hallata:

  1. Shopify.com – Kõik, kes on e-commerce teemaga natukenegi kursis on ilmselt kuulnud maailma ühest suurimast e-poe tarkvarast nimega Shopify. See on populaarne just sellepärast, et selle seadistamine on tehtud imelihtsaks ning ka haldamine ei nõua erilisi tehnilisi oskusi. Sul pole vaja tunda koodi ning lisafunktsioonide installeerimiseks on olemas lisapluginad, mis on olemas Shopify poes (enamustel on olemas ka tehniline tugi kui jääd installimise või seadistamisega hätta). Mõned miinused Shopify juures on, et püsikulud võivad olla natuke suuremad (Shopify platvormil on kuutasud, mis algavad ca 25€ ning enamus pluginaid on tasulised). Lisaks ei ühildu Shopify platvorm veel kodumaiste pangalinkidega (näiteks maksekeskus.ee keskonnaga), mis võib natuke piire seada kui on plaanis oma tooteid müüa ainult Eesti turul.
  2. Woocommerce.comWordPressi e-commerce plugin, mis on sammuti üks populaarsemaid platvorme just sellepärast, et ühildub maailma kõige populaarsema kodulehe tarkvaraga. Woocommerce e-poe ehitamine nõuab oluliselt rohkem teadmisi ning aega, kuid eelis on see, et saad oma poodi rohkem isikupärastada ning võimalusi on rohkem. Lisaks on paljud pluginad tasuta nagu ka Woocommerce ise, mis toob püsikulud alla (ainukesed püsikulud on domeen + virtuaalserver, mida on kokku mitte rohkem kui 10€ kuus).
  3. Prestashop.com – Prestashop sobib hästi e-poodide jaoks, mis on juba mahukamad (tooteid on sadu) ning ülessehituselt keerulisemad. Prestashopile on sammuti olemas erinevate funktsioonide jaoks moodulid (enamus tasulised), mille installeerimine on üldiselt keerulisem kui Woocommerce puhul. Üldiselt ütleks, et Prestashop sobib juba inimesele, kes on e-poodi enne manageerinud/ehitanud ning vajab mahukat poodi, mis ei jääks aeglaseks ning pakuks piisavalt erinevaid võimalusi. Nüüd, kus oleme vaadanud 3 kõige tuntumat e-commerce platvormi, mida dropshippingu jaoks kasutada vaatame mõndasid tuntumaid tööriistu/lisasid, millega on võimalik e-poe ehitamisel ning manageerimisel kõvasti aega kokku hoida.

4. Milliste tööriistadega saad dropshippingu e-poe ehitamist/manageerimist automatiseerida?

Õnneks on dropshippijate elu oluliselt lihtsamaks tehtud ning enamus suurtele e-commerce platvormidele loodud tööriistad, mis võimaldavad järgmiseid tegevusi:

  • Tooteid otse oma poodi importida (Aliexpressist)
  • Sünkroniseerib toodete info (hinna, saadavuse jne Aiexpressiga)
  • Automatiseerib tellimuste edastamise

Vaatame millised on mõned tuntumad lahendused igale e-commerce platvormile, mida olen ise kasutanud ning mida julgen soovitada;

  1. Oberlo.com – Ühildub Shopify platvormiga ning võimaldab kõiki ülaltoodud funktsioone Aliexpressi keskkonnaga. Oberlo muudab e-poe tegemise ning haldamise oluliselt lihtsamaks, kuna võimaldab palju tegevusi automatiseerida.
  2. Alidropship.comÜhildub Woocommerce platvormiga ning kuna ise olen suur WordPressi fänn, siis olen ise just seda oma 2 dropshippingu e-poe jaoks kasutanud ning soovitan seda soojalt. Mis on hea võrreldes Oberloga on see, et puuduvad püsikulud, kuna Alidropshippi plugina saad endale osta ühekordse tasu eest ning puuduvad igakuised kulud. Alidropship müüb sarnaselt ka Bigbuy keskkonnale terviklahendust ehk siis juba valmis e-poodi, mis on sünkroniseeritud Aliexpressi laosüsteemiga, mis sobib ideaalselt algajale, kellel pole teadmisi, kuidas ise e-poodi ehitada.

Loodan, et antud postitus andis piisavalt hea ülevaate, et mida kujutab endas dropshippingu ärimudel, mis on selle plussid ja miinused, kuskohast tooteid leida ning millist e-poe platvorm valida ning kuidas seda võimalikult automatiseeritult ehitada ning hallata.

Kui tekkis antud teema kohta küsimusi või vajate abi dropshippingu e-poe ehitamisel või haldamisel, siis võtke julgelt ühendust!

Kuidas seadistada oma E-poele Ecommerce?



  1. Mis on Ecommerce ja milliseid võimalusi see sulle pakkub?
  2. Mida on vaja teha enne kui saab Ecommerce seadistamist alustada?
  3. Milliseid erinevaid võimalusi saab kasutada Ecommerce seadistamiseks?

Kõigepealt vaatame, mis Ecommerce üldse on ning milleks seda kasutada saab.


1. Mis on Ecommerce ja milliseid võimalusi see sulle pakkub?

Esmalt vaatame, et mis on Ecommerce ja miks oleks see üldse mõistlik oma e-poele seadistada?

Google Analytics on väga võimas tasuta tööriist, mida kasutab ca 50% veebilehtedest kogu maailmas. Ecommerce on lisafunktsioon Google Analyticus, kuid mis pole vaikimisi sisse lülitatud ning on just mõeldud spetsiaalselt E-poodidele andmaks statistikat, mis just seotud E-poe funktsionaalsusega.

Selleks, et saaksid oma E-poele Ecommerce ära seadistada on sul vaja kõigepealt lehele lisada Google Analytics kood, mille seadistamise kohta saad lugeda minu varasemast postitusest.

E-commerce seadistusel on 2 taset, millest esimene on tavaline Ecommerce ning sellest natuke keerulisem ning veelgi detailsemat statistikat andev on Enhanced Ecommerce.

Järgmisena vaatame mõndasid peamiseid numbreid, mida saab vaadata Google Analyticust kui tavaline Ecommerce on E-poele ära seadistatud;

  • Ostude arv läbi E-poe.
  • Ostude käive tootepõhiselt ning kokku.
  • Konversioonimäär % (conversion rate).

Järgmiselt mõned tähtsamad numbrid, mida saab Google Analyticust vaadata kui sul on seadistatud teise astme Enhanced Ecommerce;

  • Külastajate statistika iga müügiprotsessis oleva sammu kohta; statistika ostueelse, ostukäigus ning ostujärgse info kohta.
  • Võimalik on välja võtta statistikat selle kohta, et kuipalju mingit toodet on lisatud ostukorvi või vaadatud, et aru saada, millised tooted on E-poes populaarsemad.
  • Lisaks on võimalik vaadata “shopping behavior analysis” raportit, mis näitab, et kuipaljud sinu E-poe külastajatest liikusid ühelt vahelehelt teise ostuprotsessi käigus (antud raport annab hea ülevaate, et kas peaksid mingile vahelehele rohkem tähelepanu pöörama, näiteks vahelehele, kus inimeste ostuprotsess kõige sagedamini katkeb).

Kokkuvõttes kui Ecommerce on seadistatud saab väga tähtsat tagasisidet oma külastajate ostuprotsessi kohta ning lisaks kui Google Analytics hakkab antud statistikat koguma on sul võimalik sellele tuginedes koostada “custom segmente” ning läbi selle suunata reklaami ainult inimestele, kes;

  • Vaatasid tooteid, kuid ei sooritanud ostu.
  • Lisasid toote ostukorvi, kuid millegi pärast ei sooritanud ostu.
  • Lisasid toote ostukorvi ning liikusid edasi ka kassasse, kuid millegi pärast ei sooritanud ostu.

Lühidalt öeldes on sul võimalik teha remarketingi (uuestiturundust) inimestele, kes mingil põhjusel pole sinu E-poest ostu sooritanud, mis võib sulle tuua palju potentsiaalseid oste ning suurendada sinu äri kasumit.

Järgmiselt vaatame tegevusi, mida peab tegema, enne kui saab Ecommerce seadistada.


2. Mida on vaja teha enne kui saab Ecommerce seadistamist alustada?

  • Esimene samm, mida ka juba mainisin on paigaldada oma E-poe lehele Google Analytics kood. Kui antud tegevus on juba tehtud, siis on sellega korras, kuid kui ei ole, siis paigalduse kohta saab lugeda detailselt sellest postitusest.
  • Teine samm oleks see, et logid sisse Google Analytics kontosse ning lähed järgmisesse kohta;

admin>Ecommerce Settings>Set Enable Ecommerce to ON

  • Järgmisena on vaja valida “enable Ecommerce” nupp “ON” peale ning lisaks võid ka panna “Enabled Related Products” “ON” peale.
  • Kui soovid ära seadistada ka Enhanced Ecommerce (soovitatav), siis tuleb vajutada “Next step” ning panna “Enable Enhanced Ecommerce Reporting” ka “ON” peale ning vajutada lõpuks “Submit”.

Kui Google Analytics kood on E-poodi lisatud ning Ecommerce on Google Analyticu alt sisse lülitatud saab Ecommerce seadistamist alustada.

 Järgmiselt vaatame mõningaid võimalusi, kuidas Ecommerce oma lehele seadistada.


3. Milliseid erinevaid võimalusi saab kasutada Ecommerce seadistamiseks?

Laias laastus on 2 erinevat võimalust Ecommerce seadistamiseks;

  1. Läbi Google Tag Manageri – Antud lahendus vajab Google Tag Manageri koodi paigaldamist sinu E-poe lehele kui seda juba tehtud pole. Lähemalt Google Tag Manageri koodi paigaldamise kohta saab lugeda minu vastavast postitusest. Lühidalt öeldes tuleb läbi Google Tag Manageri E-poe lehele paigaldada “Tag” koos “datalayeriga”, mida siis vastavalt modifitseerida, et sinu Google Analyticusse jookseksid õiged parameetrid sisse.

Siin on näide datalayerist, mille peaksid kohandama vastavalt oma vajadustele. Antud lahendus Ecommerce seadistuseks on suhteliselt tehniline ning vajab lisaks Google Tag Manageri tundmisele ka natuke HTML ning Javascripti tundmist.

Lähemalt Ecommerce seadistamise kohta läbi Google Tag Manageri saab lugeda siit.

Teine ning oluliselt lihtsam ning mitte nii tehniline võimalus Ecommerce seadistamiseks on kasutada spetsiaalselt välja töötatud pluginaid. Üldiselt on kõikidele suurtematele E-poe platvormidele olemas tasulisi ja ka tasuta pluginaid, mis teevad sisuliselt töö sinu eest ära ning pole vajadust ise “datalayerit” muutma hakkata ega Google Tag Manageri kasutada.

Toon järgmisena välja mõned pluginad, mida saab kasutada, olenevalt millist tuntuimatest E-poe platvormidest kasutad.

Kõikidel pluginatel, eriti tasulistel on olemas väga põhjalik installeerimise juhend ning osadel on ka tehniline tugi või foorum,  kuhu esitada küsimusi kui jääd plugina seadistamisel hätta.

Kui sul on E-pood, kuid pole veel jõudnud Ecommerce paigaldada või vajaksid seadistamise osas abi, siis vastan meeleldi küsimustele või seadistan selle teie eest!