Milliseid 3 Google tööriista peaksid teadma?



  1. Kuidas näha, milliste märksõnadega kliendid sind otsivad?
  2. Kuidas küsida klientidelt tagasisidet sinu äri kohta?
  3. Kuidas analüüsida kodulehe liiklust Google Analyticus?

1. Kuidas näha, milliste märksõnadega kliendid sind otsivad?

Selleks, et näeksid, milliste märksõnadega kliendid sinu äri otsivad peab kodulehele esmalt ära seadistatud olema Google Analytics, mis on sammuti

täiesti tasuta Google tööriist. Kuidas seadistada Google Analytics koodi saate lugeda minu varasemast blogipostitusest.

Kui Google Analytics on seadistatud tuleb teha endale konto ka sellisesse keskkonda nagu Google Search Console.  Kui konto on tehtud, siis tuleb sinna lisada vastav veebileht, millega tuleb siduda kodulehel olev Google Analytics. Veebilehe lisamiseks tuleb saada kinnitus, et oled veebilehe haldur ning selleks on mitu erinevat võimalust, millest üks lihtsamaid on see, et lisad veebilehele vajaliku koodirea.

Kui kõik eelnev on tehtud, siis tuleb Google Analytics ning Search Console tööriistad omavahel siduda ning kui see on tehtud jooksevad orgaanilised otsingud sisse Google Analytics Search Console „Queries“ alla:

Antud infot on hea ära kasutada nii Google Adwordsi kampaania optimeerimisel + SEO strateegia väljatöötamiseks.


2. Kuidas küsida klientidelt tagasisidet sinu äri kohta?

Selleks, et saaksid enda äri kuvada ka Google Mapsis ja küsida arvustusi pead endale kõigepealt tegema konto Google My Business keskkonnas, kus

saad manageerida, kuidas sinu äri Google Mapsis välja tuleb. Kui sul on olemas ka füüsiline aadress, siis tuleb lasta sellele aadressile saata kiri, kus on kood, millega saad oma aadressi kinnitada, et see Google Mapsis ilmuks. Nüüd kui sinu äri on nähtav saad küsida oma klientidelt positiivset tagasisidet.

Google tagasiside on väga tõhus viis, kuidas oma brändi usaldusväärsust kasvatada. Väga oluline on positiivne skoor, kuid veelgi tähtsam arvustuste arv, mis annab kindlust, et tagasiside on jäetud reaalsete klientide poolt ning neid on palju.

Kuidas aga muuta tagasiside küsimine võimalikult lihtsaks kliendi jaoks? Üks varjant on genereerida link, kasutades Google PlaceID Lookup tööriista.

Siin tuleb sisestada otsingusse oma äri nimi, selle peale klikkida ning kopeerida „Place ID“ ning see sisestada viiendas punktis olevas URL´is kõige lõppu.

Näiteks kui mina tahaks oma äri kohta küsida tagasisidet, siis minu URL näeks välja selline: //search.google.com/local/writereview?placeid=ChIJ39yxTQ6VkkYRVr0_XIHXmDI

Antud linki saate kasutada näiteks automaatses kirjas, mis läheb kliendile kui ta on teid külastanud.


3. Kuidas analüüsida kodulehe liiklust Google Analyticus?

Kui teie äri kodulehel on olemas Google Analytics tööriist ning te plaanite teha veebis reklaami, siis on oluline see, et maandumislehe URL´is oleks ka unikaalsed parameetrid määratud, et oleks võimalik kampaania ajal ning selle lõppedes analüüsida, et milline kanal/bänner kõige paremini toimis, et oleks võimalik teha järeldusi/parandusi tulevaste kampaaniate jaoks.

Unikaalsete parameetrite lisamiseks on olemas selline Google tööriist nagu Campaign URL Builder.

Antud väljadest on kohustuslik täita järgmised:

  1. Website URL: Maandumislehe URL (aadress, kuhu külastajad suunatakse peale seda kui nad bännerile klikivad)
  2. Campaign Source: Siia on soovitatav panna kanal, kuskohast liiklus tuleb (näiteks delfi/postimees, google jne).

Soovituslikud väljad:

  1. Campaign Medium: Siin võib välja tuua näiteks erinevad bännerite mõõdud/sõnumid (selleks, et saaksite näiteks erinevaid bännereid eraldi analüüsida).
  2. Campaign Name: Siia tuleks panna kampaania nimi (hea oleks kui sama kampaania URL´idel oleks see sama, et ühe kampaania andmed jookseks kõik kokku).

Loodan, et antud postitus andis kiire ülevaate erinevates Google tööriistadest, mis aitavad sinu äril paremini silma paista ning reklaamikampaaniaid optimeerida + analüüsida.

Kui kellegil tekkis mingeid küsimusi või sooviks konsultatsiooni mõne tööriista kasutamise/seadistamise kohta, siis võtke julgelt ühendust!

Mis on dropshipping ning kuidas sellega algust teha?


  1. Mis on dropshipping?
  2. Kuskohast leida tooteid, mida dropshippida?
  3. Millist e-commerce platvormi dropshippingu jaoks eelistada?
  4. Milliste tööriistadega saad dropshippingu e-poe ehitamist/manageerimist automatiseerida?

1. Mis on dropshipping?

Dropshipping on sisuliselt toodete reklaamimine/vahendamine omamatta füüsilist laojääki ehk siis natuke uuem e-commerce ärimudel, kus sinul on võimalik kogu logistiline pool ära automatiseerida ning keskenduda ainult toodete turundamisele. Lühidalt öeldes sina füüsiliselt tooteid ei puutu.

Lisaks vähendab dropshipping oluliselt algset investeeringut, kuna sa ei pea endale ostma suure summa eest kaupa garaaži seisma (võimalik, et sul on vaja rentida veel eraldi laoruum kui elad väikses korteris). Dropshipping vähendab ka riski, et kui selgub, et mingil põhjusel ei suuda sa tooteid müüa, siis pole sul otseselt kaotada midagi.

Nagu igal asjal, siis on ka dropshippingu äril omad plussid ja miinused:

Plussid:

  • Väike esmane investeering (pole laojääki)
  • Pole vaja pidada ladu (hoiad kokku laopinna rendi pealt)
  • Suur tootevalik
  • Automatiseeritud logistika süsteem (kui kasutad teatud abivahendeid)
  • Saad kohe keskenduda rohkem toodete turundamisele
  • Kergemini skaleeritav/võimendatav ärimudel
  • Madalad püsikulud
  • Pole vaja omada e-poodi, vaid tooteid saab müüa ka amazonis või ebays

Miinused:

  • Raske leida head ning usaldusväärset dropshippijat
  • Väiksemad kasumimarginaalid
  • Puudub 100% kontroll logistika ning kvaliteedi üle
  • Suur konkurents
  • Kui haldad oma e-poodi, siis on sul vaja mõndasid tehnilisi teadmisi

Nagu näha, siis pole dropshippingu ärimudel lihtne ning sellega kaasneb ka palju miinuseid ning teatud riske.

Siin on visuaalne pilt dropshippingu ärimudelist ning kuidas see reaalselt kõik toimib:

Nüüd, kus meil on selge, et mis on dropshipping ning mis on selle ärimudeli plussid ja miinused, siis järgmisena vaatame suuremaid ning tuntumaid kohti, kuskohast on võimalik tooteid dropshippingu jaoks leida.


2. Kuskohast leida tooteid, mida dropshippida?

Väiksemaid dropshippingu firmasid on sadu, kuid on mõned suured keskkonnad, mis koondavad paljud edasimüüjad ning tehased kokku, neist

mõned suuremad on:

  • Aliexpress.com – Maailma suurima edasimüüjate keskkonna (alibaba.com) jaemüügi keskkond, kus saad ise tooteid otse osta ning kasutada keskkonda ka dropshippimiseks. Siin on koondatud kõik aasia tootjad.
  • Worldwidebrands.com – Sammuti üks suuremaid dropshippingu edasimüüjate keskkondi, kus on esindatud brändid üle maailma, mitte ainult aasiast.
  • Bigbuy.eu – Üks suuremaid dropshippingu keskkondi Euroopas, kes pakub ka täislahendust (täisfunktsionaalset ning juba valmis e-poodi, mis on nende laosüsteemiga juba sünkroniseeritud). See tähendab seda, et sa ei pea ise e-poodi tegema hakkama, vaid saad nende käest osta juba täisfunktsionaalse e-poe, mis on isegi tõlgitud soovitud keelde.

Nüüd kus oleme vaadanud mõndasid keskkondi, kuskohast dropshippingu jaoks tooteid leida vaatame, et millist e-commerce platvormi oma e-poe ehitamiseks eelistada.


3. Millist e-commerce platvormi dropshippingu jaoks eelistada?

Olgu kohe ära öeldud, et siin pole õiget ja valet vastust, et üks platvorm on kindlalt parem kui teine. Siin mängib vägapalju rolli see, millised on sinu teadmised kodulehe ehitamisest ning haldamisest ning kuipalju sa oled nõus/tahad selles valdkonnas ennast arendada.

Järjestan siin mõned e-commerce platvormid, mida dropshippingu jaoks kasutada võttes arvesse kuipalju on sul vaja teadmisi/oskusi, et poodi ehitada ning hallata:

  1. Shopify.com – Kõik, kes on e-commerce teemaga natukenegi kursis on ilmselt kuulnud maailma ühest suurimast e-poe tarkvarast nimega Shopify. See on populaarne just sellepärast, et selle seadistamine on tehtud imelihtsaks ning ka haldamine ei nõua erilisi tehnilisi oskusi. Sul pole vaja tunda koodi ning lisafunktsioonide installeerimiseks on olemas lisapluginad, mis on olemas Shopify poes (enamustel on olemas ka tehniline tugi kui jääd installimise või seadistamisega hätta). Mõned miinused Shopify juures on, et püsikulud võivad olla natuke suuremad (Shopify platvormil on kuutasud, mis algavad ca 25€ ning enamus pluginaid on tasulised). Lisaks ei ühildu Shopify platvorm veel kodumaiste pangalinkidega (näiteks maksekeskus.ee keskonnaga), mis võib natuke piire seada kui on plaanis oma tooteid müüa ainult Eesti turul.
  2. Woocommerce.comWordPressi e-commerce plugin, mis on sammuti üks populaarsemaid platvorme just sellepärast, et ühildub maailma kõige populaarsema kodulehe tarkvaraga. Woocommerce e-poe ehitamine nõuab oluliselt rohkem teadmisi ning aega, kuid eelis on see, et saad oma poodi rohkem isikupärastada ning võimalusi on rohkem. Lisaks on paljud pluginad tasuta nagu ka Woocommerce ise, mis toob püsikulud alla (ainukesed püsikulud on domeen + virtuaalserver, mida on kokku mitte rohkem kui 10€ kuus).
  3. Prestashop.com – Prestashop sobib hästi e-poodide jaoks, mis on juba mahukamad (tooteid on sadu) ning ülessehituselt keerulisemad. Prestashopile on sammuti olemas erinevate funktsioonide jaoks moodulid (enamus tasulised), mille installeerimine on üldiselt keerulisem kui Woocommerce puhul. Üldiselt ütleks, et Prestashop sobib juba inimesele, kes on e-poodi enne manageerinud/ehitanud ning vajab mahukat poodi, mis ei jääks aeglaseks ning pakuks piisavalt erinevaid võimalusi. Nüüd, kus oleme vaadanud 3 kõige tuntumat e-commerce platvormi, mida dropshippingu jaoks kasutada vaatame mõndasid tuntumaid tööriistu/lisasid, millega on võimalik e-poe ehitamisel ning manageerimisel kõvasti aega kokku hoida.

4. Milliste tööriistadega saad dropshippingu e-poe ehitamist/manageerimist automatiseerida?

Õnneks on dropshippijate elu oluliselt lihtsamaks tehtud ning enamus suurtele e-commerce platvormidele loodud tööriistad, mis võimaldavad järgmiseid tegevusi:

  • Tooteid otse oma poodi importida (Aliexpressist)
  • Sünkroniseerib toodete info (hinna, saadavuse jne Aiexpressiga)
  • Automatiseerib tellimuste edastamise

Vaatame millised on mõned tuntumad lahendused igale e-commerce platvormile, mida olen ise kasutanud ning mida julgen soovitada;

  1. Oberlo.com – Ühildub Shopify platvormiga ning võimaldab kõiki ülaltoodud funktsioone Aliexpressi keskkonnaga. Oberlo muudab e-poe tegemise ning haldamise oluliselt lihtsamaks, kuna võimaldab palju tegevusi automatiseerida.
  2. Alidropship.comÜhildub Woocommerce platvormiga ning kuna ise olen suur WordPressi fänn, siis olen ise just seda oma 2 dropshippingu e-poe jaoks kasutanud ning soovitan seda soojalt. Mis on hea võrreldes Oberloga on see, et puuduvad püsikulud, kuna Alidropshippi plugina saad endale osta ühekordse tasu eest ning puuduvad igakuised kulud. Alidropship müüb sarnaselt ka Bigbuy keskkonnale terviklahendust ehk siis juba valmis e-poodi, mis on sünkroniseeritud Aliexpressi laosüsteemiga, mis sobib ideaalselt algajale, kellel pole teadmisi, kuidas ise e-poodi ehitada.

Loodan, et antud postitus andis piisavalt hea ülevaate, et mida kujutab endas dropshippingu ärimudel, mis on selle plussid ja miinused, kuskohast tooteid leida ning millist e-poe platvorm valida ning kuidas seda võimalikult automatiseeritult ehitada ning hallata.

Kui tekkis antud teema kohta küsimusi või vajate abi dropshippingu e-poe ehitamisel või haldamisel, siis võtke julgelt ühendust!

Mis on Google dünaamiline otsingureklaam ning kuidas see töötab?



  1. Mis on Google dünaamiline otsingureklaam ning kuidas see töötab?
  2. Kuidas saab dünaamilise otsingureklaamiga Google kasutajaid sihtida?
  3. Millised on dünaamilise reklaami eelised tavalise Google otsingureklaamiga võrreldes?

Esmalt vaatame, mis on Google dünaamiline reklaam ning kuidas see töötab?


1. Mis on Google dünaamiline otsingureklaam ning kuidas see töötab?

Google dünaamilised reklaamid on sisuliselt samad reklaamid ning neid kuvatakse samades kohtades nagu ka tavalisi Google tekstreklaame, kuid vahe on selles, et reklaamid genereeritakse automaatselt.

Dünaamiline otsingureklaam sobib ideaalselt keskmisest suurtemate lehtede promomiseks. Dünaamilised reklaamid aitavad sul leida tühimikke tavalise tekstreklaami kampaania märksõnades, mis ei pruugi katta 100% otsingutulemustest, mil soovid, et sinu reklaami kuvataks.

Google dünaamilised reklaamid töötavad nii, et kui Google otsingusse sisestatakse märksõna, mis on lähedalt seotud sinu kodulehe sisuga, siis võidakse sinu reklaami kuvada, kuid erinevalt tavareklaamist luuakse reklaami pealkiri ning maandumisleht automaatselt ning inimene suunatakse kõige relevantsema reklaamiga kõige relevantsemale maandumislehele (reklaami sisutekst on vaja lisada manuaalselt).

Järgmisena vaatame, et milliseid sihtimise võimalusi Google dünaamiline reklaam võimaldab.


2. Kuidas saab dünaamilise otsingureklaamiga Google kasutajaid sihtida?

Google dünaamilised otsingureklaamid kasutavad sihtimiseks reklaamitava kodulehe sisu ning erinevad detailsed sihtimisvõimalused on järgmised;

Kõik vahelehed: Google indekseerib sinu kodulehe ning kuvab automaatselt genereeritud reklaame, siis kui märksõna on kodulehe sisuga relevantne.

Valitud vahelehed: Siin saab täpsemalt valida kodulehe kategooria või kindlate vahelehtede vahel.

  • Vahelehed, mille pealkirjas leidub teatud märksõnu
  • Vahelehed, mille URL sisaldab teatud sisu
  • Vahelehed, mis sisaldavad teatud märksõnu

NB: Dünaamilise reklaami puhul ei ole vaja lisada kampaaniasse märksõnu, mis muudab kampaania seadistamise ja haldamise oluliselt lihtsamaks.

Nüüd kui meil on selge, et mis on Google dünaamiline reklaam ning kuidas reklaame sihtida saab vaatame, et mis on dünaamilise reklaami eelised võrreldes tavalise Google otsingureklaamiga.


3. Millised on dünaamilise reklaami eelised tavalise Google otsingureklaamiga võrreldes?

Aja säästmine – Dünaamiliste reklaamidega pole vaja enam vaeva näha märksõnade otsimise ning reklaamtekstide koostamise ning uuendamise pärast.

Reklaamid on automaatselt ajakohased – Eriti oluline ja kasulik on see erinevate suuremahuliste e-poodide reklaamimisel, kus lehe sisu muutub väga tihti.

Rohkem relevantsust ning kõrgem CTR%  – Dünaamilised reklaamid kuvatakse automaatselt maandumislehe sisu kasutades, mis muudab kasutaja jaoks reklaami ning maandumislehe relevantsemaks, mis tähendab kõrgemat CTR% ning väiksemat CPC hinda.

Kontroll kampaania üleSaad ise valida, et kas sihid kogu kodulehte tervikuna või jagad selle eraldi kategoriatesse ning vahelehtedele. Lisaks saab välja filtreerida vahelehed, kus on näiteks tooteid, mis pole hetkel saadaval.

Laiem katvus – Dünaamiliste otsingureklaamidega saad sihtida oma tooteid/teenuseid laiemale sihtrühmale võrreldes tavaliste otsingureklaamidega.

Loodan, et antud postitus andis sulle väikse ülevaate sellest, et mis on dünaamiline Google otsingureklaam ning kuidas seda kuvatakse/genereeritakse. Kui oled kokku puutunud tavaliste tekstreklaamidega, siis peaksid oskama seadistada ka dünaamilisi reklaame oma toodete/teenuste promomiseks.

Kui sul tekkis küsimusi või vajaksid abi reklaami seadistusel/haldusel, siis võta palun julgelt ühendust!


Kuidas seadistada oma E-poele Ecommerce?



  1. Mis on Ecommerce ja milliseid võimalusi see sulle pakkub?
  2. Mida on vaja teha enne kui saab Ecommerce seadistamist alustada?
  3. Milliseid erinevaid võimalusi saab kasutada Ecommerce seadistamiseks?

Kõigepealt vaatame, mis Ecommerce üldse on ning milleks seda kasutada saab.


1. Mis on Ecommerce ja milliseid võimalusi see sulle pakkub?

Esmalt vaatame, et mis on Ecommerce ja miks oleks see üldse mõistlik oma e-poele seadistada?

Google Analytics on väga võimas tasuta tööriist, mida kasutab ca 50% veebilehtedest kogu maailmas. Ecommerce on lisafunktsioon Google Analyticus, kuid mis pole vaikimisi sisse lülitatud ning on just mõeldud spetsiaalselt E-poodidele andmaks statistikat, mis just seotud E-poe funktsionaalsusega.

Selleks, et saaksid oma E-poele Ecommerce ära seadistada on sul vaja kõigepealt lehele lisada Google Analytics kood, mille seadistamise kohta saad lugeda minu varasemast postitusest.

E-commerce seadistusel on 2 taset, millest esimene on tavaline Ecommerce ning sellest natuke keerulisem ning veelgi detailsemat statistikat andev on Enhanced Ecommerce.

Järgmisena vaatame mõndasid peamiseid numbreid, mida saab vaadata Google Analyticust kui tavaline Ecommerce on E-poele ära seadistatud;

  • Ostude arv läbi E-poe.
  • Ostude käive tootepõhiselt ning kokku.
  • Konversioonimäär % (conversion rate).

Järgmiselt mõned tähtsamad numbrid, mida saab Google Analyticust vaadata kui sul on seadistatud teise astme Enhanced Ecommerce;

  • Külastajate statistika iga müügiprotsessis oleva sammu kohta; statistika ostueelse, ostukäigus ning ostujärgse info kohta.
  • Võimalik on välja võtta statistikat selle kohta, et kuipalju mingit toodet on lisatud ostukorvi või vaadatud, et aru saada, millised tooted on E-poes populaarsemad.
  • Lisaks on võimalik vaadata “shopping behavior analysis” raportit, mis näitab, et kuipaljud sinu E-poe külastajatest liikusid ühelt vahelehelt teise ostuprotsessi käigus (antud raport annab hea ülevaate, et kas peaksid mingile vahelehele rohkem tähelepanu pöörama, näiteks vahelehele, kus inimeste ostuprotsess kõige sagedamini katkeb).

Kokkuvõttes kui Ecommerce on seadistatud saab väga tähtsat tagasisidet oma külastajate ostuprotsessi kohta ning lisaks kui Google Analytics hakkab antud statistikat koguma on sul võimalik sellele tuginedes koostada “custom segmente” ning läbi selle suunata reklaami ainult inimestele, kes;

  • Vaatasid tooteid, kuid ei sooritanud ostu.
  • Lisasid toote ostukorvi, kuid millegi pärast ei sooritanud ostu.
  • Lisasid toote ostukorvi ning liikusid edasi ka kassasse, kuid millegi pärast ei sooritanud ostu.

Lühidalt öeldes on sul võimalik teha remarketingi (uuestiturundust) inimestele, kes mingil põhjusel pole sinu E-poest ostu sooritanud, mis võib sulle tuua palju potentsiaalseid oste ning suurendada sinu äri kasumit.

Järgmiselt vaatame tegevusi, mida peab tegema, enne kui saab Ecommerce seadistada.


2. Mida on vaja teha enne kui saab Ecommerce seadistamist alustada?

  • Esimene samm, mida ka juba mainisin on paigaldada oma E-poe lehele Google Analytics kood. Kui antud tegevus on juba tehtud, siis on sellega korras, kuid kui ei ole, siis paigalduse kohta saab lugeda detailselt sellest postitusest.
  • Teine samm oleks see, et logid sisse Google Analytics kontosse ning lähed järgmisesse kohta;

admin>Ecommerce Settings>Set Enable Ecommerce to ON

  • Järgmisena on vaja valida “enable Ecommerce” nupp “ON” peale ning lisaks võid ka panna “Enabled Related Products” “ON” peale.
  • Kui soovid ära seadistada ka Enhanced Ecommerce (soovitatav), siis tuleb vajutada “Next step” ning panna “Enable Enhanced Ecommerce Reporting” ka “ON” peale ning vajutada lõpuks “Submit”.

Kui Google Analytics kood on E-poodi lisatud ning Ecommerce on Google Analyticu alt sisse lülitatud saab Ecommerce seadistamist alustada.

 Järgmiselt vaatame mõningaid võimalusi, kuidas Ecommerce oma lehele seadistada.


3. Milliseid erinevaid võimalusi saab kasutada Ecommerce seadistamiseks?

Laias laastus on 2 erinevat võimalust Ecommerce seadistamiseks;

  1. Läbi Google Tag Manageri – Antud lahendus vajab Google Tag Manageri koodi paigaldamist sinu E-poe lehele kui seda juba tehtud pole. Lähemalt Google Tag Manageri koodi paigaldamise kohta saab lugeda minu vastavast postitusest. Lühidalt öeldes tuleb läbi Google Tag Manageri E-poe lehele paigaldada “Tag” koos “datalayeriga”, mida siis vastavalt modifitseerida, et sinu Google Analyticusse jookseksid õiged parameetrid sisse.

Siin on näide datalayerist, mille peaksid kohandama vastavalt oma vajadustele. Antud lahendus Ecommerce seadistuseks on suhteliselt tehniline ning vajab lisaks Google Tag Manageri tundmisele ka natuke HTML ning Javascripti tundmist.

Lähemalt Ecommerce seadistamise kohta läbi Google Tag Manageri saab lugeda siit.

Teine ning oluliselt lihtsam ning mitte nii tehniline võimalus Ecommerce seadistamiseks on kasutada spetsiaalselt välja töötatud pluginaid. Üldiselt on kõikidele suurtematele E-poe platvormidele olemas tasulisi ja ka tasuta pluginaid, mis teevad sisuliselt töö sinu eest ära ning pole vajadust ise “datalayerit” muutma hakkata ega Google Tag Manageri kasutada.

Toon järgmisena välja mõned pluginad, mida saab kasutada, olenevalt millist tuntuimatest E-poe platvormidest kasutad.

Kõikidel pluginatel, eriti tasulistel on olemas väga põhjalik installeerimise juhend ning osadel on ka tehniline tugi või foorum,  kuhu esitada küsimusi kui jääd plugina seadistamisel hätta.

Kui sul on E-pood, kuid pole veel jõudnud Ecommerce paigaldada või vajaksid seadistamise osas abi, siis vastan meeleldi küsimustele või seadistan selle teie eest!

 

Kuidas seadistada kodulehele Google Analytics koodi?



Selles postituses vaatame, kuidas saad lisada oma kodulehele Google Analytics koodi. Vaatluse alla tulevad järgmised teemad:

  1. Miks peaksid ka sina lisama oma kodulehele Google Analytics koodi?
  2. Kuidas luua oma kodulehele unikaalne Google Analytics kood?
  3. Kuidas sisestada Google Analytics kood kodulehele?
  4. Kuidas kontrollida, kas kood sai õigesti paigaldatud?

Kõigepealt natuke sellest, et mis üldse Google Analytics on ning kuidas seda kasutada saab.


1. Miks peaksid ka sina lisama oma kodulehele Google Analytics koodi?

Google Analytics on Google poolt pakutav tasuta tööriist, mis on peamiselt mõeldud kodulehe külastuse ja statistika jälgimiseks. Toode loodi 2005 aastal ning on vaieldamatult kõige enim kasutatud kodulehe liikluse statistika kogumise ning analüüsimise tööriist.

Google Analytics tööriista saab ära ühildada Google Adwordsiga, mis annab sulle rohkem statistikat ning tagasisidet, kuidas sinu koduleht ning online kampaaniad toimivad.

Mõned põhjused, miks peaksid ka sina oma kodulehele Google Analytics koodi lisama:

  • Google Analytics aitab sul tuvastada, millised kanalid toovad sulle kõige rohkem müüke.
  • Millised vahelehed sinu kodulehel töötavad hästi ja millistele peaksid rohkem tähelepanu pöörama.
  • Milliste huvide esindajate liiklus on sinu lehel kõige kvaliteetsem (Google liigitab kasutajaid erinevate huvide järgi).
  • Kas kasutajad jõuavad sinu lehele läbi PC, mobiili või hoopis tahvelarvuti ning millised on osakaalud (saab tuvastada, millised on konversioonimäärad erinevatest seadmetest pärit külastajatel ning vastavalt kampaaniat optimeerida).

Järgmiselt vaatame, kuidas saad omale genereerida unikaalse Google Analytics koodi, mille saad oma kodulehele lisada.


2. Kuidas luua oma kodulehele unikaalne Google Analytics kood?

Esmalt tuleb oma Google kontoga sisse logida lehele analytics.google.com ning vajuta “Sign up” juhul kui sa pole antud konto alla ühtegi Google Analytics kontot loonud (vastasel juhul on vaade teine).

Järgmiselt pead ära täitma mõned seadistused, mis on vajalikud, et saaksid konto lõplikult üless seada:

  • Vali “Website”, juhul, kui soovid koodi oma kodulehele (koodi saab valid ka appi jaoks).
  • Vali Kontole nimi.
  • Lisaks tuleb panna nimi oma veebilehele.
  • Järgmisena lisa oma veebilehe url.
  • Vali valdkond, mis iseloomustab sinu kodulehe sisu kõige paremini.
  • Ja viimaseks pead sisestama ajatsooni.
  • Vajuta “Get Tracking ID”.

Lõpetuseks pead nõustuma Google tingimustega.

Ja sinu enda unikaalne Google Analytics kood ongi edukalt genereeritud.

Vaatame nüüd, kuidas saad antud koodi kõige paremini lisada oma kodulehele.


3. Kuidas sisestada Google Analytics kood kodulehele?

Toon välja kaks kõige kindlamat ning lihtsamat viisi, kuidas lisada Google Analytics kood oma lehele:

  1. Lisada kood läbi Google Tag Manageri (eeldab, et GTM kood on eelnevalt juba lehele lisatud). Selle kohta saad lugeda blogi postitusestKuidas seadistada kodulehele google tag manageri koodi”.

Kui Google Analytics kood on genereeritud ning Google Tag Manageri kood on kodulehele lisatud, siis same lisada Google Analytics koodi kasutades Google Tag Manageri konteinerit.

Selleks tuleb sisse logida tagmanager.google.com, valida konteiner ning minema “Tags” vaatesse ning valima “New”.

Edasi tuleb sisestada Tagi andmed järgmistesse kohtadesse:

  1. Firing triggeriks tuleb valida “All pages”.
  2. Tag type on “Universal Analytics”.
  3. Ja Tracking ID lahtrisse tuleb sisestada sinu unikaalne Google Analytics Tracking ID, mille leiad Google Analytics koodist ning lisaks leiab koodi ka “Tracking code” alt.
  4. Edasi pead valima “Save” ning ei tohi ära unustada ka muudatused “Publishida”, mida saad teha punasest nupust paremast nurgast.
  5. Nüüd peaks sul Google Analytics kood olema lisatud läbi Google Tag Manageri koodi.

2. Teine ning oluliselt lihtsam viis, eriti kui sa pole Google Tag Manageriga kokku puutunud on lisada Google Analytics kood kodulehele kasutades wordpressi pluginaid, mis teevad kõik töö sisuliselt sinu eest ära.

Mõned tuntumad wordpressi pluginad, mida võid kasutada on:

  1. Google Analytics for WordPress by MonsterInsights
  2. Google Analytics
  3. Google Analytics Dashboard for WP

Antud pluginatega pole sul vaja mingeid tehnilisi teadmisi kodulehe ehituse ega koodi kohta, enamus pluginates tuleb lihtsalt ette näidatud kohta lisada genereeritud unikaalne Google Analytics kood ning plugin lisab selle ise automaatselt igale sinu kodulehe vahelehele.

Viimaks vaatame, kuidas saad kontrollida, kas just värskelt lisatud Google Analytics kood on sinu kodulehele lisatud korrektselt, et statistika kaotsi ei läheks.


4. Kuidas kontrollida, kas kood sai õigesti paigaldatud?

Selleks on kõige mugavam kasutada Google Tag Assistant Chrome extensionit, mis näitab sulle kohe, kas kodulehele lisatud “Tag” on sisestatud korrektselt või vajab see kohendamist.

Sellest kirjutasin antud Google Tag Manageri postituses, kus on detailselt välja toodud, mida Google Tag Assistanti erinevad värvid tähendavad.

Loodan, et antud postitus andis sulle piisavalt infot, kuidas saad ka oma lehele lisada Google Analytics koodi, et saada vajalikku statistikat oma kodulehe külastajate kohta.

Kui soovid, et lisaksin koodi sinu eest või tekkis muid küsimusi, siis palun võta julgelt ühendust!


Kuidas seadistada kodulehele Google Tag Manageri koodi?



Postituses tuleb juttu järgmistest teemadest:

  1. Mis on Google Tag Manageri kood ja milliseid võimalusi see sulle pakub?
  2. Kuidas genereerida Google Tag Manageri kood?
  3. Kuidas paigaldada Google Tag Manageri koodi?
  4. Kuidas kontrollida, kas Google Tag Manageri kood on õigesti seadistatud?

Esmalt vaatame, et mis see Google Tag manageri kood üldse on ning miks on hea kui see kodulehel olemas on.


  1. Mis on Google Tag Manageri kood ja milliseid võimalusi see sulle pakub?

Google Tag Manager on väga võimas analüütika/turunduse tööriist, mille abil saad kiirelt ning mugavalt lisada oma kodulehele erinevaid
“koodijuppe“ näiteks Facebooki pixlit, Adwords remarketing tagi või Google Analytics koodi.

Google Tag Manager muudab kogu selle protsessi oluliselt lihtsamaks ning sul ei pea olema isegi kodulehele ligipääsu, et hiljem lisada läbi GTM koodi lehele ükspuha, mis koodijupi, mis säästab palju aega ning mis veelgi tähtsam, sa ei pea olema ise tehniliselt nii teadlik, et koode lisada. Google Tag Manageris on palju erinevaid valmis “Tagi“ põhjasid, mida saad kasutada vajalike koodide lisamisel.

Järgmisena vaatame, kuidas teha endale konto ning genereerida omale unikaalne Google Tag Manageri kood, mille siis lehele lisada.


  1. Kuidas genereerida Google Tag Manageri kood?

Google Tag Manageri koodi genereerimiseks on vaja minna GTM kodulehele ning luua uus konto ning selle alla luua konteiner, kuhu alla tekkivad kõik antud lehega/kontoga seonduvad “Tagid“.

Selleks logi sisse Google Tag Manageri ning vali Create account>Setup account>Setup container (vali Web) ja kood genereeritakse automaatsel.

Selleks, et näha koodi, mille peab kodulehele lisama mine Admin>Install Google Tag Manager ning avaneb unikaalne sinu konto Google Tag Manageri kood, mille pead oma lehele lisama.

Kood näeb välja selline:

Nüüd kui GTM konto ja konteiner on seadistatud ning kood on genereeritud vaatame erinevaid võimalusi, kuidas saad selle oma kodulehele lisada.


  1. Kuidas paigaldada Google Tag Manageri kood?

Laias laastus on kaks erinevat võimalust, kas panna kood otse sinu wp kodulehe source koodi kasutades editori või teine võimalus on kasutada erinevaid wp pluginaid, mis teevad töö sinu eest ära ning kui sa ei tunne ennast koodiga piisavalt kindlalt.

Esmalt vaatame, kuidas Google Tag Manageri koodi lisada otse kodulehe koodi, selleks peab minema wordpressi lehel Appearance>Editori ning võtma lahti header.php.

Järgmiselt lisa ülemine GTM kood kohe peale <head> elementi header.php failis.

Järgmisena lisa alumine kood kohe peale <body> elemendi algust sammuti header.php´s.

Ja ongi kõik, Google Tag Manageri kood on lisatud!

Järgmisena vaatame võimalusi, kuidas paigaldada GTM kood ilma lehe koodi puutumatta, selleks on olemas mõned tasuta wordpressi pluginad.

  • Google Tag Manager – Tegemist on lihtsalt seadistatava pluginaga, peale mille installimist tekkib üldiste seadete alla väli, kuhu pead sisestama GTM koodi account ID ning ülejäänu toimib automaatselt (väli tekkib Settings>general alla).
  • Head, Footer and Post Injections – Antud plugin võimaldab sul lihtsalt lisada erinevaid koodijuppe lehe päisesse ja jalusesse, ilma, et peaksid koodi sisetama läbi editori (antud plugina installimisel tekkib settingute alla menüüsse plugina nimi, kuhu saad GTM koodi sisestada).

Järgmisena vaatame, kuidas saad kontrollida, kas GTM kood on õigesti lisatud.


  1. Kuidas kontrollida, kas Google Tag Manageri kood on õigesti seadistatud?

Selleks, et kontrollida, kas Google Tag Manageri kood sai õigesti seadistatud pead  tõmbama Google Chrome laiend“ Google tag assistant“.

Kui Google tag assistant on installeeritud, siis tuleb browseris avada leht, kuhu GTM kood sai lisatud ning paremalt ülevalt nurgast avada Google Tag Assistanti laiend, mis näitab, et millised “tagid“ on antud lehele lisatud ning kuidas need töötavad.

Google Tag Assistant näitab “tagi“ lisamise korrektsust erinevate värvidega.

Kui Google Tag Manageri koodi tag on roheline, siis on kõik korras, või kui näitab sinist , kollast või punast värvi, siis peaksid koodi või sisestamise viisi igaks-juhuks üle vaatama.

Nüüd kui Google Tag Manageri kood on lehele edukalt lisatud saad läbi selle lisada lehele erinevaid koodijuppe nagu Facebooki pixel tagi, Adwords conversion tagi, Google Analytics tagi, Hotjari tagi ja jne.

Kui vajad abi Google Tag Manageri koodi lisamisel või soovid konsultatsiooni, et kuidas mingit tagi läbi GTM lisada, siis võta julgelt ühendust!


Kuidas seadistada Google Adwordsi reklaame?



Üks efektiivsemaid online reklaamikanaleid on Google Adwordsi tekstreklaamid, mille kaudu saad omale uusi kliente leida. Kui igapäevaselt aga antud valdkonnaga ei tegele, siis võib kampaania seadistamine ning antud teenuse vajalikus natuke segadusse ajada.

Käesolev postitus on just sulle kui soovid teada saada, kas Google Adwordsi reklaam oleks sinu firmale relevantne reklaamikanal ning kuidas saad ise algust teha.

Juttu tuleb järgmistest teemadest:

  1. Kuidas teha kindlaks, kas Google Adwords on õige kanal minu toote/teenuse jaoks ja kuidas leida õigeid märksõnu?
  2. Millised on erinevad märksõna tüübid?
  3. Kuidas peavad Google Adwordsi tekstreklaamid olema üless ehitatud?
  4. Millised on Google Adwordsi peamised sihtimise võimalused?
  5. Kuidas linkida Google Analytics konto Google Adwordsi kontoga?
  6. Kuidas kasutada UTM Builderi tööriista, et saada Google Analyticust kampaania statistikat?
  7. Millised on Google Adwordsi tekstreklaamide lisavõimalused?

Esimene samm oleks siis kindlaks teha, kas Google Adwords oleks üldse sinu toote/teenuse jaoks sobiv ning kuidas leida sobivaid märksõnu kampaaniasse.


1. Kuidas teha kindlaks, kas Google Adwords on õige kanal minu toote/teenuse jaoks ja kuidas leida õigeid märksõnu?

Google Trendi vaade

Google Adwordsi reklaam toimib enamuste toodete/teenustega väga hästi kui tegemist pole just väga spetsiifilise valdkonnaga või millegi täiesti uuega, millel veel nõudlus puudub. Selleks, et teada saada konkreetselt, et kui suur huvi sinu toote/teenuse vastu saame kasutada järgmiseid tasuta tööriistu.

Google Trends – Google tööriist, mille abil saab uurida erinevate märksõnade otsitavuse kohta ajas. Selle kaudu saab väga hästi just näha, kuidas erinevate märksõnade otsitavus on seotud hooajalisusega ning meedia uudistega. Antud tööriist sobib hästi üldise ülevaate saamiseks.

Google Keyword Planneri vaade

Keyword PlannerAntud tööriist on juba natuke spetsiifilisem, kuid annab väga põhjaliku info selle kohta, et mitu korda mingit märksõna google.ee otsingumootorist kuus otsitakse, milline on konkurents ja palju üldse oleks võimalik eelarvet ära kulutada mingis perioodis.

Kõigepealt tuleks kirja panna, et millised oleksid märksõnad, millega teie kui tarbija antud teenuse/toote kohta infot google.ee otsiks ning edasise töö teeb ära juba suures osas Keyword Planner, mis näitab väga detailselt, et millistel märksõnadel üldse otsingumaht olemas on ning kui suur on eeldatav konkurents (kliki hind). Lisaks pakub tööriist ise juurde teemaga seonduvaid märksõnu.

Kui teie toote/teenuse märksõnadel on täiesti arvestatav otsingumaht olemas, siis tähendab, et Google Adwords kaudu oleks täiesti võimalik leida uusi kliente.

Järgmisena vaatame milliseid erinevaid märksõna tüüpe saad kasutada.


2. Millised on erinevad märksõna tüübid?

Google Adwordsis on 5 erinevat märksõna tüüpi:

  1. Broad match – Kõige levinum vaikimisi märksõna tüüp, mis arvestab sisse ka kui inimesed trükivad otsingusse mingi märksõna sünonüümid, märksõna kirjaveaga või sarnase tähendusega sõna.
  2. Broad match modifier– Märksõnale tuleb ette lisada + märk, mis vähendab otsingumahtu, kuid samas tõstab liikluse relevatnsust, reklaamide CTR% ning konversioonimäära. Antud juhul näitab süsteem reklaami kui otsingus on kuvatud märksõna samal kujul, kuid sünonüümid ei lähe arvesse.
  3. Phrase match – Siin peab lisama märksõna “ sümbolite vahele. Antud märksõna tüüp on rohkem sihitum kui broad match, kuid paindlikum kui exact match märksõna tüüp. Antud märksõnaga ilmub reklaam siis kui “ sümbolite vahel olev fraas trükitakse otsingusse, kuid sellele võib aga eelneda ja järgneda sõnu.
  4. Exact match – Kõige sihitum märksõna tüüp, kus peab lisama märksõna [] sümbolite vahele. Siin näidatakse reklaami ainult neile, kes sisestavad otsingusse täpselt sama sõna, mis kampaania seadistusse lisatud.
  5. Negative match – Siin saab välja tuua märksõnad, millega sa kindlalt ei taha otsingus välja tulla. Selleks peab lisama märksõna ette – sümboli.

Detailsemalt erinevate Google Adwordsi märksõnade kohta saab lugeda siit: Google Adwords märksõna tüübid.

Kui märksõna list on olemas ning otsingumahud teada oleks vaja koostada tekstreklaamid. Järgmiselt natuke sellest, et millistest elementidest Google Adwordsi tekstreklaamid koosnevad ning toon välja ka mõned näpunäited, mida reklaamitekstides kasutada.


3. Kuidas peavad Google Adwordsi tekstreklaamid olema üless ehitatud?

Google Adwordsi reklaamid koosnevad järgmistest osadest:

  1. Headline 1 – Siia oleks hea lisada ka sinu kampaania peamine märksõna, et muuta reklaam kasutajale võimalikult relevantseks (maksimaalselt 30 tähemärki).
  2. Headline 2 – Siia võib lisada natuke lisainfot sinu toote/teenuse kohta (nt. Hind, kampaania soodustuse %

    Google Adwordsi desktopi ja mobiili vaade

    vms. Siin kehtib sama 30 tähemärgi piirang).

  3. URL path 1/path 2 – Vaikimisi täidetakse nähtav aadress automaatselt, kuid soovi korral saab siin üle kirjutada nähtavat aadressi, et see muuta rohkem relevatsemaks ja et kasutajal oleks parem ülevaade, kuhu ta antud reklaamile peale klikates maandub (mõlemasse tulpa mahub 15 tähemärki).
  4. Description – Siia saab natuke pikemalt kirjutada, mis on sinu toote/teenuse eelised ja iseärasused, mis võiks reklaami muuta atraktiivsemaks (maksimaalselt 80 tähemärki).

Üks kõige tähtsamaid faktoreid, mis määrab teie kampaania edukuse on see, kuidas antud reklaam on sihitud. Mida relevantsemalt on reklaam sihitud, seda efektiivsem on kampaania. Järgmiselt toon välja peamised sihtimise võimalused Google Adwordsis.


4. Millised on Google Adwordsi peamised sihtimise võimalused?

  • Geograafiline sihtimine – Siin saab sihtida konkreetset riiki, linna või maakonda. Lisaks saab sihtida mingi konkreetse raadiuse järgi.
  • Keeleline sihtimine– Saab sihtida inimesi, kes kasutavad oma arvutis google otsingut mingis kindlas keeles.
  • Pakkumisstrateegiad – Siin saab kasutada erinevaid strateegiaid nagu reklaamide optimeerimine

    Google Adwordsi raadiuse järgi sihtimise vaade

    klikkidele, päringutele, kindla konkurendi edestamist läbi positsiooni jne.

  • Standartne/kiirendatud näitamine – Seadistamisel saab valida reklaamide näitamise mingis kindlas ajavahemikus päeva jooksul ning lisaks täpsustada, kas kulutada ära päevane eelarve võimalikult kiirelt või hajutada see võrdselt valitud ajaperioodile. Lisaks saab soovi korral näidata reklaami ainult kindlatel päevadel.
  • Seadmete sihtimine – Saad täpsustada, kas tahad näidata oma reklaame desktopis, mobiilis või tahvelarvutis. See on vajalik näiteks siis kui sinu firma koduleht pole mobiilisõbralik või kui on näha, et näiteks desktopist tulevate külastajate konversioonimäär on oluliselt kõrgem kui mobiilist.

Vajalik oleks ka kui lingite enne kampaania käima panemist Google Adwordsi ja Google Analyticu kontod, et saaksite võimalikult detailset infot.


5. Kuidas linkida Google Analyticu konto Google Adwordsi kontoga?

Selleks tuleb Google Analyticus minna:

(Google Analytics) admin> adwords linking > new link group

Lisaks tuleb antud sidumine ära teha ka Google Adwordsi konto alt.

(Google Adwords) linked accounts > google analytics > link accounts

Järgmisena vaatame, kuidas lisada oma reklaamide külge UTM tagid, mis võimaldavad meil eraldada Google Analyticus konkreetse Google Adwordsi statistika üldisest kodulehe statistikast. See on vajalik selleks, et saaksid mõõta just kampaaniast tulnud liiklust ning vajadusel teha seadistuses muudatusi.


6. Kuidas kasutada UTM builderi tööriista, et saada Google Analyticust kampaania statistikat?

Järgmisena vaatame, kuidas kasutada Google UTM Builderi tööriista, mis koosneb 6 tulbast:

  1. Website URL (kohustuslik) – Siia tuleks sisestada maandumisleht, kuhu tahad oma reklaami suunata.

    Google UTM Builderi vaade

  2. Campaign Source (kohustuslik) – Antud lünka tuleks lisada kanali nime, kust külastajad tulevad (nt. facebook, google, delfi jne).
  3. Campaign medium (soovituslik) – Siin saab identifitseerida reklaami meediumid (nt. bänner, cpc või e-mail).
  4. Campaign name (soovituslik) – Hea oleks erinevate kampaaniate statistikat üksteisest eraldada (nt. Jõulukampaania_2017).
  5. Campaign term (soovituslik) – Saab kasutada selleks, et identifitseerida makstud reklaami märksõnu.
  6. Campaign content (soovituslik) – Kui kasutan näiteks samast kanalist mitut bänneri mõõtu, siis saab siin need üksteisest eraldada.

Google UTM builder tööriista leiad siit: Campaign URL Builder.

Kui kõik ülaltoodud sammud on täidetud, siis on sul kampaania juba kenasti jooksmas, kuid viimase osana toon välja veel mõned lisad, millega saad oma reklaami veelgi silmapaistvamaks teha ning oma kampaania eelarvest maksimumi välja pigistada.


7. Millised on Google Adwordsi tekstreklaamide lisavõimalused?

Toon siinkohal välja kõige tavalisemad Google Adwordsi tekstreklaami lisad, kokku on erinevaid võimalusi üle 10.

Sitelink extensionsSiin saab lisada reklaami alla otselingid sinu kodulehe erinevatele vahelehtedele. See viib üldjuhul sinu reklaami CTR% kõrgemaks, läbi mille saad rohkem klikke oma reklaamieelarve eest.

Callout extensionsAntud lisaga saad oma reklaamile lisada lühikesi infotekste.

Call extensionSaad lisada reklaamile oma firma telefoninumbri.

Location extension – Kui sinu firmal on füüsiline asukoht, siis saab selle reklaamile juurde lisada.

Antud postituses on välja toodud peamised teemad, mida tuleb teada kui Google Adwordsi reklaami seadistada, millest on kindlasti abi inimesele, kes antud valdkonnaga igapäevaselt kokku ei puutu, samas on kindlasti palju detaile, mis antud postitusse ei mahtunud.

Kui tunned, et soovid ise oma Google Adwordsi kampaaniat hallata, kuid soovid abi, siis saan pakkuda konsultatsiooni või soovi korral kampaaniat sinu eest hallata.

Võtke julgelt ühendust kui teil on küsimusi!