Kuidas kasutada Google võrgustiku bännerreklaame?
Google võrgustikus on võimalik kasutada lisaks tekstreklaamidele ka bännerreklaame. Google võrgustik koosneb tuhandetest välismaa/kohalikest saitidest, mille hulgast saab sinu kliente sihtida just kõige relevantsematel lehtedel.
Millised on Google võrgustiku peamised eelised;
- Väga hea katvus – Google hinnangul on võimalik jõuda 90% interneti kasutajatest.
- Tulemusi saab mõõta – Sarnaselt adwordsile saab ka Google bännerreklaamide tulemusi väga täpselt mõõta.
- Lai valik reklaamiformaate – Väga suur valik erinevaid reklaamiformaate.
- Täpne sihtimine – Palju sihtimise võimalusi.
- Remarketing – Uuestiturundus pakub võimalusi, kuidas sinu kliente uuesti sihtida läbi kohandatud sõnumi.
Google võrgustikus reklaamimine on natuke oma iseloomult passiivsem kui Google adwordsi reklaam, mis tähendab, et inimesed, kes külastavad erinevaid lehti ei pruugi olla ilmtingimatta valmis midagi kohe ostma, kuid Google võrgustik annab hea võimaluse olla nähtaval kõige relevantsematel lehtedel.
Google võrgustikus on võimalik sinu kliente sihtida lisaks soo, vanuse, keele, asukoha ning huvide veel määrates kindlad lehed (placement targeting), kus reklaami kuvada.
Lisaks on võimalus reklaami sihtida ka märksõnade järgi (reklaami kuvatakse lehtedel, kus esinevad soovitud märksõnad) ning süsteem leiab selle läbi automaatselt kõige relevantsemad veebilehed.
Peamised sihtimise võimalused Google võrgustikus on CPC, CPM ning CPA, vastavalt kampaania eesmärgist.
Millest Google bännerreklaam koosneb?
- Bänner – Saab kasutada nii staatilist kui HTML5 formaati, flash pole enam toetatud (GIF, JPG, PNG, ZIP). Maksimaalne bänneri kaal võib olla kuni 150kb.
- Maandumislehe URL – URL, kuhu külastaja maandub, peale bänneril klikkimist (soovitatav tagi´da UTM ehitajaga et saaks Google Analyiticus statistikat eristada).

300 x 250 reklaaminäidis
Google Võrgustiku tehnilised tingimused leiad siit.
Google võrgustikus saab kasutada väga erinevaid bännerreklaami suuruseid ning iga visuaali jaoks on võimalik leida parim formaat (ca 15-20 erinevat formaati).
Alates 2016 on võimalik Google võrgustikus kasutada ka linnapõhist sihtimist, mis tähendab, et lisaks maakondadele saab sihtida konkreetseid linnasid.
BÄNNERREKLAAMI NÄIDISKAMPAANIA
Milleks Google bännerreklaami kasutada?
- Päringute suurendamiseks
- Müükide suurendamiseks
- Toote/teenuse brändinguks
Näidiskampaania numbrid:
- Kampaania eelarve = 500€
- CPM = 4€ (tuhande näitamise hind)
- CPC = 0,40€ (ühe kliki hind)
- Klikkidest ostu/päringuni (CR%) = 1%
Näidiskampaania tulemused:
125 000 reklaami näitamist =>
1250 klikki reklaamil =>
12,50 müüki/päringu täitmist =>