Kuidas kasutada Instagramis toodete Tagimist?




  1. Millistele kriteeriumitele peab Instagrami konto vastama?
  2. Kuidas funktsiooni Instagrami konto alt sisse lülitada?
  3. Kuidas toodete tagimine Instagramis töötab?

1. Millistele kriteeriumitele peab Instagrami konto vastama?

Paljud ilmselt teavad, et toodete tagimine on võimalik ka Instagramis, kuid paljud pole sellega kokku puutunud, kuna antud funktsioon on meie turule jõudnud loetud kuud tagasi.

Selleks, et antud funktsiooni kasutada peab konto vastama teatud Facebooki kriteeriumitele:

  • Tooted, mida müüakse peavad vastama kaubandusmäärusele, mis asub siin ning kaubanduspoliitika määrusele. Siin on sisuliselt välja toodud tooted, mida Facebook lubab ning mida ei lubata nende keskkonnas müüa.
  • Instagrami konto peab olema muudetud ärikontoks (seda saab teha Instagramis seadete alt).
  • Facebooki ning Instagrami konto peavad olema üksteisega liidetud (NB: Kui Facebooki poes on kasutusel „Message to Buy“ funktsioon peab kahjuks poe uuesti kustutama ning valima teise check out meetodi, et Instagrami toodete tagimist aktiveerida.
  • Hetkel peavad tooted olema füüsilised (tulevikus on Facebooki sõnul võimalik müüa ka digitaalseid tooteid).
  • Viimaseks kriteeriumiks on see, et Facebooki ärikonto peab olema seotud tootekataloogiga (see tähendab sisuliselt seda, et tooted peavad olema sisestatud kas automaatselt või manuaalselt ning kataloog peab olema lingitud ärikontoga).

Kui kõik antud kriteeriumid on täidetud saab konto lasta üle vaadata, seda saab teha konto seadete alt:

Settings>Business>Shopping on Instagram

Siin saab konto saata Facebookile ülevaatamiseks ning kui kõik on korras saab antud protsessiga edasi liikuda.


2. Kuidas funktsiooni Instagrami konto alt sisse lülitada?

Kui kõik toimingud on tehtud saab toodete tagimise funktsiooni sisse lülitada kasutades järgmist õpetust:

Kui seadete all pole „Shopping“ sektsiooni, siis pole konto veel üle vaadatud või ei vasta see mõnele Facebooki kriteeriumile. Siin peab uuesti kinnitama tootekataloogi, millega Instagrami konto siduda ning kui kõik on õigesti tehtud peaks asi korras olema.


3. Kuidas toodete tagimine töötab?

Kui kõik on seadistatud saab antud funktsiooni Instagrami postitustes sarnaselt Facebookiga edukalt kasutada.

Loodan, et antud postitus tegi natuke selgemaks, et kuidas Instagrami kontol toodete tagimise funktsioon aktiveerida ning milliseid seadistusi eelnevalt selleks tegema peab.

 

Milliseid 3 Facebooki tööriista peaksid teadma?



  1. Mis on Facebooki 20% reegel ning milline tööriist sind sellega aitab?
  2. Millist tööriista saad kasutada kui soovid uuendada link postituse thumbnaili?
  3. Kuidas koostada unikaalset UTM, et sinu kampaania liiklust kuvataks Google Analyticus?

1. Mis on Facebooki 20% reegel ning milline tööriist sind sellega aitab?

Kindlasti on enamus, kes Facebooki reklaamidega kokku puutunud näinud seda, et reklaamid lükatakse kas koheselt või mingi aja jooksul tagasi. Põhjuseid võib olla erinevaid, kuid üks levinuimaks põhjuseks on see, et reklaam ei vasta Facebooki 20% reeglile, mis tähendab seda, et pildil ei tohiks olla teksti osakaal suurem kui 20% pildi pindalast.

Kui oled reklaami ära seadistanud, siis võid näha sellist pilti kui sinu reklaamipilt ei vasta nõuetele või on 20% piiri peal.

Selleks, et veenduda, kas pilt vastab Facebooki 20% reeglile saad kasutada sellist tööriista nagu Image Text Check.

Kui laed sinna oma reklaampildi, siis suudab tööriist koheselt öelda, kas teksti osakaal on lubatud piirides või mitte. Soovitatav on saada teksti osakaal selliseks, et staatus oleks kas „OK“ või „Image Tex: Low“, mis tähendab, et sinu reklaam läheb kenasti läbi ning selle levikut Facebook ei piira.


2. Millist tööriista saad kasutada kui soovid uuendada link postituse thumbnaili?

Teine tööriist on kasulik selleks kui soovid teha Facebookis link postitust ehk siis lisada URL ning lasta Facebookil lugeda maandumislehe sisu ning pilti. Tihti võib aga juhtuda see, et olemasolevat pilti kuvab Facebook kehvasti või siis on soov antud pilti muuta, kuid kui maandumislehel pilt ära muuta, siis ei pruugi antud muudatus koheselt kajastuda postituses.

Edasi on sul sisuliselt 2 varjanti, millest esimene on see, et sa ootad, millal Facebook oma vahemälu uuendab ning postitusse ilmub muudetud pilt või kasutad Facebooki tööriista nimega Sharing Debugger. Antud meetod võimaldab sul lisada oma maandumislehe URL tööriista, mis uuendab koheselt vahemälu Facebooki jaoks ning sinu postitusse ilmub uus pilt.


3. Kuidas koostada unikaalset UTM, et sinu kampaania liiklust kuvataks Google Analyticus?

Kolmas Facebooki tööriist, mida peaksid teadma on Google Analytics URL Builder. Paljud, kes on Facebooki reklaame seadistanud on kindlasti näinud seal järgmist lahtrit.

Vaikimisi on see tühi ning sinu Facebooki kampaania info ei jõua Google Analyticasse, et saaksid seda ka seal analüüsida. Selleks, et info jõuaks sisse pead antud lahtrisse lisama UTM parameetrid, mida saad hõlpsasti lisada kasutades selleks URL Builder tööriista.

Antud väljadest peab ära olema täidetud vähemalt 4 välja:

  1. Website URL: Maandumislehe aadress.
  2. Campaign source: Siia tuleks panna kanal, kus liiklus tuleb (Kui tegemist on Facebooki reklaamiga, siis kirjuta lahtrisse „Facebook“).
  3. Campaign medium: Siin saad täpsemalt eristada näiteks bännerite formaate jne.
  4. Campaign name: Siia tuleks lisada kampaania nimi.

Loodan, et antud postitus on neile abiks, kes pole antud tööriistadest veel kuulnud ning igapäevaselt ei kasuta. Kui kellegil tekkis küsimusi või oleks vaja abi Facebooki kampaaniate haldamisega, siis võtke julgelt ühendust!

Mida pead teadma Facebooki pixli 24.10 jõustuvast uuendusest?




  1. Millised on uue Facebooki pixli küpsiste seadistused?
  2. Milliseid küpsiseid soovid oma Facebooki pixliga kasutada?
  3. Millised on uued Facebooki pixli küpsiste kasutamise võimalused?
  4. Kuidas muuta Facebooki pixli seadistust?

Kindlasti on paljude postkastidesse ilmunud kiri Facebooki pixli uuendusest, mis jõustuvad alates 24.10. Antud postituses on väike kokkuvõte sellest, mida antud uuendus tähendab ning keda see täpsemalt puudutab.


1. Millised on uue Facebooki pixli küpsiste seadistused?

Et anda rohkem kontrolli, kuidas sa saad kasutada Facebooki Pixlit, siis alates 24.10 on võimalus valida, kas kasutada pixlit reklaamimiseks/analüüsimiseks või ainult analüüsimiseks. Lisaks on võimalik valida milliseid küpsiseid pixel kasutab.

Kuidas Facebooki pixlit kasutada

  1. Reklaamimine/analüüsimine – Antud variant on vaikimisi igale kontole aktiveeritud ning on sama, kuidas Facebooki pixel on siiamaani toiminud. Antud variant sobib neile, kes soovivad endiselt edasi kasutada selliseid pixli funktsioone nagu: sihtrühma loomine, konversioonid, sihtimine/optimeerimine ning lisaks Facebook Analytics andmeid. Peab tähele panema, et pixlid, mis on seotud reklaamikontoga peavad lubama reklaamimise/analüüsimise seadistust.
  2. Analüüsimine ainult – Nüüdsest on siis võimalik kasutada pixlit ainult analüütilisel eesmärgil. Antud võimalust näed ainult siis kui pixel pole seotud ühegi reklaamikontoga. Võimalik on saada ligi Facebook Analytics andmetele ning sealt vaadata lehe statistikat, kuid mitte sihtrühmade või kampaania tegemiseks. Lisaks peab tähele panema, et kui valid pixlile ainult analüütilise seadistuse ning seod antud pixli hiljem mõne reklaamikontoga, siis konverteeritakse see automaatselt reklaamimise/analüüsimise lahtrisse.

2. Milliseid küpsiseid soovid oma Facebooki pixliga kasutada?

Küpsised on väiksed tükikesed koodist, mis salvestatakse interneti brauserisse ning mida kasutatakse, et eristada erinevaid lehe külastajaid.

Alates 24.10 jõustuva Facebooki pixli uuendusega on võimalik kasutada nii esmaseid kui ka kolmanda osapoole küpsiseid. Peamine erinevus esmaste ning kolmanda osapoolte küpsiste vahel on see, kes on küpsise omanik. Esmased küpsised on lehe omad, mida inimene parasjagu külastab, kuid kolmanda osapoole küpsised kuuluvad mõnele muule lehele. Kui võrrelda kolmanda osapoolte küpsiseid esmastega, siis esmased küpsised on oluliselt laiemalt lubatud brauserite poolt ning salvestatakse oluliselt pikemaks ajaks.


3. Millised on uued Facebooki pixli küpsiste kasutamise võimalused?

  1. Kasutada Facebooki pixlit nii esmaste kui kolmanda osapoolte küpsistega

Alates 24.10 on see variant vaikimisi aktiivne kõikidel Facebooki pixlitel. Selle võimalusega kasutad esmaseid küpsiseid paralleelselt kolmanda osapoole küpsistega. Antud seadistus on vajalik kui kasutada Facebooki pixlit reklaamimiseks, mis annab tänu mõlemate küpsiste kasutamisele võimaluse jõuda rohkemate inimesteni ning kasutada täpsemat sihtimist.

  1. Kasutada Facebooki pixlit ainult kolmanda osapoolte küpsistega

Võimalik on välja lülitada esmaste küpsiste kasutamine ning kasutada pixlit ainult kolmanda osapoolte küpsistega. Antud seadistusega on Facebooki pixel vähem efektiivne inimeste sihtimisel ning nendeni jõudmisel.


4. Kuidas muuta Facebooki pixli seadistust?

1. Logige sisse oma Facebooki reklaamikontosse ning valige „Events Manageri“ alt pixlid.

2. Kui soovitud pixel on valitud vajutage „Details“ ülevalt paremast nurgast, et näha seadeid.

3. „Pixel and Cookie Settings“ alt saate valida oma pixli eelistused. NB: Kui pixel on seotud mõne reklaamikontoga, siis ei ole näha „Pixel Usage“ seaded.

4. Kui vajutada „edit Pixel Usage“, siis on võimalik valida kahe varjandi vahel: „Advertising and Analytics“ ning „Analytics Only“ vahel.


Loodan, et antud postitus andis ülevaate, et mida peab teadma uue Facebooki pixli uuenduse kohta ning keda antud muudatus kõige rohkem puudutab.

Kui kellegil tekkis antud teema kohta küsimusi või sooviks abi Facebooki pixli paigaldamisega/seadistamisega, siis palun võtke ühendust!

Kuidas koguda klientide kontakte kasutades Facebooki reklaami?




  1. Mis on Facebooki kontakti kogumise reklaam ning millest see koosneb?
  2. Kuidas kontaktide kogumise reklaami seadistada?
  3. Kuidas kasutada kontaktide kogumise reklaamis remarketing funktsiooni?
  4. Kuidas kontaktide kogumine automatiseerida?

1. Mis on Facebooki kontakti kogumise reklaam ning millest see koosneb?

Kui sinu eesmärk on koguda klientide kontakte (nimi, e-mail, telefoni numbrit jne), siis üks efektiivsemaid viise selleks on Facebook lead ads (ehk kontakti kogumise reklaam). Reklaami kuvatakse Facebookis samamoodi nagu tavalist reklaami, kuid kui kasutaja reklaamil klikkib, siis ei suunata teda maandumislehele, vaid avaneb eeltäidetud vorm (Facebook võtab kasutaja andmed tema Facebooki profiilist) ning jääb üle ainult vajutada „saada“ nuppu.

Vormi, kus küsitakse inimese andmeid on võimalik isikupärastada vastavalt, milliseid andmeid soovid koguda ning sinna saab lisada ka lisainfot pakkumise kohta, miks inimene peaks oma kontaktid jätma.


2. Kuidas kontaktide kogumise reklaami seadistada?

Facebooki kontaktide kogumise reklaami seadistamiseks pead valima eesmärkide hulgast „Lead generation“.

Edasi tuleb valida sihtrühm, eelarve ning reklaamipositsioonid (kus soovid, et antud reklaami kuvatakse).

Facebooki lead reklaami puhul käib maksmine kontaktipõhiselt ehk CPL – cost per lead (saab optimeerida ka näitamiste peale). Lisaks on võimalik piirata palju oled nõus ühe kontakti eest maksma ning määrata, mis on sinu jaoks optimaalne kontakti hind.

Edasi pead valima pildi, lisama pealkirja + kirjelduse ning koostama vormi, kus määrad, milliseid andmeid kogud.


3. Kuidas kasutada kontaktide kogumise reklaamis remarketing funktsiooni?

Kontaktide kogumise reklaamis on võimalik kasutada ka remarketing funktsiooni, kus saad reklaami kuvada näiteks ainult neile inimestele, kes on reklaamil klikkinud, kuid pole oma andmeid mingil põhjusel jätnud.

Selleks tuleb minna:

Audiences > Create audience > Custom audience > Engagement > Lead form

Siis avaneb aken, kus saab valida sihtimist 3 erineva varjandi vahel:

  • Kõik, kes avasid vormi
  • Kõik, kes avasid vormi, kuid ei viinud täitmist lõpuni
  • Kõik, kes avasid vormi ning täitsid selle edukalt

Lisaks tuleb valida konkreetne vorm, mida soovida jälgida (vajalik siis kui sul on näiteks mitu erinevat vormi tehtud).


4. Kuidas kontaktide kogumine automatiseerida?

Kui kõik on seadistatud ning reklaamid hakkavad esimesi kontakte koguma, siis saab need manuaalselt alla laadida ning salvestada, kuid kui maht on suur, siis võib see olla üsna tülikas, lisaks pead arvet pidama, et millised kontaktid on juba alla laetud ning millised mitte.

Üks võimalus on kogu protsess automatiseerida nii, et kõik kontaktid jooksevad näiteks Google Sheeti reaalajas.

Antud automatiseerimiseks võib kasutada sellist tööriista nagu Zapier, mis võimaldab erinevate protsesside automatiseerimis k.a Facebooki kontaktide kogumist.

Vastavalt milliseid andmeid kogume saame need kõik panna automaatselt ilmuma Google Sheeti ning antud failile saab seal keskkonnas ilusti õiguseid jagada neile, kellel seda vaja on.

Lisaks saab antud kontaktid saata ka automaatselt näiteks Mailchimpi, kus saadetakse neile välja automaatne „tervituse“ e-mail ning lisaks ei pea neid lisama manuaalselt.

Zapieriga saame veel automatiseerida ka läbi maandumislehel oleva kontaktivormi kogutud kontaktide tabelisse lisamise.

Loodan, et antud postitus andis sulle ülevaate, et mis on Facebooki kontakti kogumise reklaam ning kuidas on seda võimalik isikupärastada ning kontaktide kogumist ka automatiseerida.

Kui kellegil tekkis küsimusi või sooviks abi oma klientide kontaktide kogumisel, siis palun võtke ühendust!

Kuidas läbi Facebooki reklaami saada kliendid füüsiliselt enda poodi, esindusse või restorani?




  1. Milliste kampaaniate jaoks antud reklaamiformaat võiks sobida?
  2. Kuidas reklaamifunktsioon tehniliselt töötab?
  3. Mida pead tegema, et antud reklaamifunktsiooni Facebookis kasutada?
  4. Kuidas “Store visits“ reklaami seadistada?

1. Milliste kampaaniate jaoks antud reklaamiformaat võiks sobida?

Facebook pakub väga erinevaid reklaamivõimalusi vastavalt kampaania peamisest eesmärgist (liiklus, engagement, katvus jne).

Üks funktsioon, mis pole kohalikul turul veel väga laialdast kasutust leidnud on “Store visits“, mis on just ideaalne neile ettevõtetele, kellel on olemas füüsiline pood, esindus või restoran ning reklaami peamine eesmärk on kutsuda inimesi kohapeale toodete/teenustega tutvuma. Kampaania periood võib olla nii lühiajaline (kliendipäev, uute toodete tutvustus) või kestev, et suurendada igapäevaselt inimeste külastatavust (näiteks kuvad päevapakkumisi inimestele, kes asuvad sinu restorani läheduses).


2. Kuidas reklaamifunktsioon tehniliselt töötab?

“Store visits“ Facebooki funktsioon võimaldab sihtida kõiki inimesi, kelle mobiili on installitud Facebooki äpp ning selle kaudu suudab Facebook tuvastada väga täpselt inimesi nende asukoha järgi.

Kampaania seadistamisel on võimalik valida kahe erineva sihtimismeetodi järgi:

  • Automaatne raadius, kus Facebook valib ise parima sihtimismeetodi (vastavalt palju inimesi on antud piirkonnas ning kui suur on kampaania eelarve).
  • Fikseeritud raadius (siin saab fikseerida raadiuse kui suures piirkonnas soovid oma reklaame näidata).

3. Mida pead tegema, et antud reklaamifunktsiooni Facebookis kasutada?

Selleks, et saaksid antud reklaamifunktsiooni kasutada peab sul olema loodud Facebook Business konto, mille saad teha aadressil business.facebook.com ning lisaks peab  sul olema lisatud reklaamitava pinna asukoht Business kontos “Business Locations“ all.

Selleks, et saaksid asukoha lisada pead laskma ära kustutada oma asukoha, mis on sul lisatud firma Facebooki lehele, kuna süsteem jätab sinu olemasoleva lehe ülemleheks ning iga asukoha jaoks tekitatakse juurde eraldi asukoha leht (kui on mitu asukohta, siis tuleb need kõik sisestada).

Kui aadress on olemasolevalt lehelt eemaldatud ning asukoht/asukohad on uuesti sisestatud on võimalik kasutada “Store visits“ funktsiooni.


4. Kuidas “Store visits“ reklaami seadistada?

Kui kõik ülevalolevad tegevused on tehtud, siis edasi saab minna kampaaniat seadistama. Esimene asi, mida pead tegema on see, et valid kampaania eesmärgiks “Store visits“.

Siis pead valima, kas kasutad fikseeritud raadiust või automaatset (alguses on soovitatav kasutada automaatset ning siis vajadusel hiljem muuta).

Edasi saad veel sihtrühma täpsustada:

  • Soo
  • Vanuse
  • Huvide
  • Keele
  • “Connections” järgi.

NB: Liialt filtreid peale seades võib sihtrühma suurus minna liiga väikseks.

Viimane funktsioon, mille pead veel valima on optimeeritus ehk siis kuidas sa antud kampaania eest maksma hakkad. Olemas on kaks varjanti:

  • Päevane unikaalne katvus (Facebook suunab reklaami inimestele vastavalt kuipalju on inimesi piirkonnas ning kui suur on päevane eelarve).
  • Külastused (Antud funktsioon pole hetkel veel saadaval, kuid siin maksab reklaamija reaalselt selle eest kui inimene külastab reklaamitavat asukohta ehk siis cost per visit). Antud funktsioon on veel testimisel ning pole laiemale avalikusele saadaval. Antud funktsiooni kohta saad täpsemalt lugeda siit.

Ülejäänud seadistamine on sama nagu tavalise reach või traffic kampaania puhul (periood, eelarve, formaadid jne).

Kui kellegil tekkis Facebook Store visits reklaamifunktsiooni seadistamise või optimeerimise kohta küsimusi, siis palun võtke ühendust ning räägime!


Kuidas mõjutab GDPR regulatsioon Facebookis reklaamimist?




  1. Mis on GDPR regulatsioon?
  2. Millised on Facebooki lubadused, et antud regulatsiooniga kohaneda?
  3. Kuidas mõjutab GDPR regulatsioon Facebookis reklaamimist?

1. Mis on GDPR regulatsioon?

GDPR (The General Data Protection Regulation), mis jõustub alates 25.05.2018 on suurim privaatsuspoliitika regulatsioon, mis viimase 20 aasta jooksul vastu on võetud. Regulatsiooni eesmärk on kehtestada ühtsed andmekaitse seadused kogu Euroopas. Antud määrus puudutab kõiki firmasid, kes töötlevad/omavad Euroopas elavate isikute isiklikke andmeid (puudutab ka firmasid, kes füüsiliselt ise Euroopas ei paikne).

Andmete töötlemise all peetakse peaasjalikult silmas isikute andmete kogumist, hoiustamist, kasutamist ning kustutamise võimalust.

GDPR regulatsioon on võrreldes olemasoleva Euroopa andmekaitsemäärusega laiaulatuslikum, täpsemate ettekirjutistega ning mille rikkumisel on trahvid suuremad.

Näiteks nõuab uus GDPR andmekaitseregulatsioon seda, et andmete koguja küsib esmalt nõusolekut, enne kui andmeid saab kasutada (e-mail küsimisel peab olema lisaväli, kus isik peab andma oma nõusoleku, et on teadlik, et tema andmed salvestatakse ning kasutatakse). Lisaks peab uue määruse järgi jääma isikutel ligipääs nende kogutud andmete kohta.

(Näiteks Sumome tööriist lubab lisada eraldi GDPR funktsiooni, kus uudiskirja vormile lisatakse vastav nõusoleku väli juurde. Järgmisena vaatame, milliseid samme on Facebook teinud, et GDPR regulatsiooniga kohaneda).


2. Millised on Facebooki lubadused, et antud regulatsiooniga kohaneda?

Facebook on lubanud antud regulatsiooni raames panna lähitulevikus rõhku antud teemadele:

Läbipaistvus – Facebook on lubanud muuta läbipaistvamaks selle, et milliseid andmeid Facebooki kasutajate kohta

Kontroll – Facebook tahab anda kasutajatele rohkem kontrolli selle üle, kuidas nende isiklikke andmeid kasutatakse. Lisaks lubatakse kasutajatele saata aeg-ajalt meeldetuletusi, kuskohast nende isiklikke andmeid saab näha ning vajadusel muuta.

Vastutus – Facebook on lubanud pingutada selle nimel, et hoida silma peal ka reklaamijatel ning et ka nemad peaksid kinni GDPR regulatsiooni punktidest kui nad Facebooki kasutajate andmeid koguvad, kasutavad või hoiustavad.

Lisaks on Facebook avalikult välja toonud erinevaid funktsioone, millega Facebook hetkel töötab, et tõsta kasutajate andmete turvalisuse taset.

Järgmisena vaatame, kuidas mõjutab GDPR regulatsioon neid, kes suuremal või vähemal määral kasutavad Facebooki&Instagrami toodete/teenuste reklaamiks.


3. Kuidas mõjutab GDPR regulatsioon Facebookis reklaamimist?

GDPR regulatsioon mõjutab kõiki, kes koguvad isikute andmeid läbi Facebook Pixli ning kasutavad custom audience erinevaid vorme. Vaatame, kuidas mõjutab GDPR regulatsioon erinevaid Facebooki funktsioone ning reklaamiformaate.

Facebook Pixel

Kui sinu lehele on paigaldatud Facebooki Pixel kood, siis oled sina andmete töötleja ning Facebook on andmete omaja, mis tähendab, et sinu vastutus on saada esmalt luba andmete kogumiseks. Facebooki pixlit saab kasutada isikute tuvastamiseks, kes on külastanud sinu kodulehte, ostnud mõne toote või remarketing reklaami seadistamiseks.

Facebooki Pixel aktiveerub vaikimisi automaatselt kui külastaja maandub sinu kodulehel, kuid alates 25.05.2018 GDPR regulatsiooni järgi peab saama kasutajalt esmalt loa enne kui Facebooki Pixel tohib aktiveeruda ning andmeid koguda.

See tähendab, et kui tahta muuta koduleht GDPR regulatsioonile vastavaks, siis tuleks kodulehele lisada vastav nõusoleku riba ning muuta Facebooki Pixli aktiveerumise seadistust (Pixel peaks aktiveeruma alles siis kui nõusolek on antud).

Custom audiences

Kui sa kasutad custom audience funktsiooni, siis alates 25.05.2018 pead silmas pidama seda, et reklaamijatel on keelatud jagada custom audience sihtrühmasid erinevate business kontode vahel. Lisaks kui sa oled kogunud oma klientide andmeid (e-mailid, telefoni numbrid, aadressid) nende nõusolekuta, siis pead need andmed kustutama enne 25.05.2018.

Isikud, kelle andmeid oled kogunud peavad teadma seda, kuidas nende andmed kasutatakse (näiteks kui tahad antud isikuid sihtida uuesti Facebooki reklaamiga, siis peavad nad sellest teadlikud olema).

Kui kasutad custom audience all csv. faili, siis on Facebook välja töötamascustom audience permissiontööriista, mis hakkab küsima tõestust selle kohta, et antud list on kogutud GDPR regulatsioonile vastavalt.  Kuidas antud tööriist täpselt töötab ning kuidas tõestamise protsess välja näeb pole Facebook veel ametlikult avaldanud.

Facebook Lead Ads

Peale GDPR regulatsiooni peab nii Facebook kui sina kui reklaamija andma isikule teada, miks tema andmeid kogutakse ning kuidas neid kasutatakse. Õnneks on antud reklaamiformaadis olemas vajalik väli, kuhu saab lisada oma kodulehel oleva privaatsuspoliitika lehe aadress.

Kokkuvõte

Pole küsimust, et GDPR regulatsioon muudab andmete kogumise ning kasutamise turundajatele keerulisemaks ning tekitab alguses juurde lisatööd ning palju küsimusi, kuid õnneks on olemas juba mitmeid pluginaid, mis muudavad näiteks nõusoleku riba kuvamise lihtsaks;

GDPR WordPressi pluginad.

Lisaks töötavad kõik suuremad teenusepakkujad, kelle ärimudelit GDPR regulatsioon rohkem puudutab selle nimel, et oma toodetele vajalikud funktsioonid juurde lisada ning vastavatest muudatustest teada anda (Mailchimp, Sumome jt.)

Loodan, et antud postitus andis üldise ülevaate, et mis on GDPR regulatsioon ning kuidas see mõjutab Facebookis reklaamimist ning isikute andmete kogumist, kasutamist ning hoiustamist. Kui tekkis küsimusi antud teema kohta, siis võtke julgelt ühendust!

Kuidas kasvatada Instagramis oma brändi?


  1. Miks kasutada Instagrami oma brändi tuntuse kasvatamiseks?
  2. Millised rakendused aitavad Instagrami lehele sisu postitada?
  3. Milliseid tööriistus kasutada, et fännibaas kasvaks kiiremini?

1. Miks kasutada Instagrami oma brändi tuntuse kasvatamiseks?

Instagram on vaieldamatult üks enimkasutatavaid sotsiaalmeedia platvormidest, mis on paljude arvates youtube väljasuremise põhjuseks lähiaastatel.

August 2017 seisuga oli eestis ca 290 tuhat aktiivset Instagrami kasutajat, kellest 65% on alla 34 aastased ning kellest 59% moodustavad naised. Facebooki kasutajaid on umbes 2x rohkem, kuid Instagrami kasutajaskond on hetkel sotsiaalmeedia keskkondadest kõige kiiremini kasvav.

Need numbrid peaksid olema selgeks indikatsiooniks, miks peaksid ka sina oma tooteid/teenuseid instagramis reklaamima.

Põhjus, miks paljudel firmadel pole Instagrami kontot on just ajapuudus, kuid vaatame järgmisena tööriistu, mis aitavad aega säästa ning protsessi efektiivsemaks muuta ning lisaks ka automatiseerida.

Vaatame esmalt  mõndasid rakendusi, mis aitavad sinu postitusi isikupärastada ning protsessi automatiseerida.


2. Millised rakendused aitavad Instagrami lehele sisu postitada?

Later

Üks paremaid Instagrami postituste loomise ning ajastamise tööriistu on later.com Antud tööriist muudab väga mugavaks mitme konto haldamise ning soovi korral saate kuu lõpus kõik järgmise kuu postitused korraga ära seadistada/ajastada ning süsteem postitab need teie Instagrami kontole automaatselt.

Lisaks on võimalik saada ka statistikat postituste toimivuse kohta, et saada tagasisidet, et millise sisuga postitused töötavad paremini või millisel nädalapäeval postitatud sisule reageeritakse kõige paremini. Kui alustad ainult ühe Instagrami kontoga ning postituste maht on väike, siis saad tööriista kasutada täiesti tasuta.

HashTags for Instagram

Antud tasuta mobiilirakendusega on võimalik leida sinu brändiga kõige paremini sobivad hashtage, mis oma postitustele juurde lisada, et kasvatada postituse katvust.

9square for Instagram

Selle mobiilirakendusega on võimalik Instagrami uudistevoogu isikupärastada lõigates pilte osadeks, mille ruudustik moodustab suure tervikliku pildi. See võimaldab mängida erinevate pildi formaatidega.

Järgmisena vaatame mõndasid tööriistu, mis aitavad fännibaasi kasvatamist mitmekordselt kiirendada, kuid seda 100% automatiseeritult.


3. Milliseid tööriistus kasutada, et fännibaas kasvaks kiiremini?

Kõige ideaalsem on see kui sinu konto fännibaas kasvab 100% orgaaniliselt, kuid tihti on see väga aeglane protsess, mis võib võtta kuid. Kui sa soovid aga oma brändi teadlikuse viia kiirelt massidesse on soovitatav kasutada tööriistu, mis on selleks spetsiaalselt loodud.

Mõned näited tööriistadest Instagrami konto fännibaasi automatiseeritud  kasvatamiseks:

 

  1. SocialDrift – On üks tuntumaid ja suuremaid Instagrami automatsiooni tööriistu, mis on väga kasutajasõbralik. Üks kuu maksab 39$ ning enne seda on võimalik tööriista tasuta 3 päeva proovida.
  2. Popamatic – Sammuti väga tõhus ning lihtsalt kasutatav Instagrami automatsiooni tööriist, millel on 7-päevane tasuta trial periood ning hinnad algavad sammuti 39$/kuu.
  3. RoboLike – Pole nii kasutajasõbralik, kuid pakub sammuti 3-päevast tasuta trialit ning hinnad algavad ca 10$/kuu, mis on oluliselt odavam kui konkurentide hinnad.

Erinevate tööriistade võimalustega tutvumiseks on vaja teha valitud keskkonda konto ning enda Instagrami konto sellega ära siduda ning soovitud tegevused ära seadistada.

Mida Instagrami fännibaasi kasvatamise tööriistad teevad.

  • Automatiseeritud „follow“ kutsete väljastamine (saad ise seadistada, kellele kutsed väljastataks. Tavaliselt on olemas võimalused saata kutseid asukoha, soo, hashtagide või kasutajanime järgi).
  • Sisu automatiseeritud „likimine“ – Sarnaselt jälgimise kutsetele on võimalik seadistada ka „likide“ sihtimine teatud parameetritele vastavale sisule (sihtimisvõimalused on sarnased).
  • Automatiseeritud sõnumite saatmine – Sarnaselt sisu „likimisele“ on võimalik panna Instagrami konto automaatselt sõnumeid saatma uutele fännibaasi liitunutele.
  • Lisaks on võimalik automatiseerida ka “unfollow” kasutajatele, kes pole mingi aja jooksul sinu brändi lehele “follow” tagasi vajutanud, et “followers” ning “following” numbrid oleksid paremini tasakaalus.

Antud tööriistad võimaldavad sinu brändi fännibaasi ehitada üless oluliselt kiiremini kui see orgaaniliselt võimalik oleks ning erinevad sihtimisvõimalused tagavad selle, et sinu fännibaas oleks võimalikult kvaliteetne ning suhestuks sinu toote/teenusega.

Loodan, et antud postitus andis sulle mingi ülevaate sellest, et kuipalju on Instagramil potentsiaali, et oma tooteid/teenuseid just seal reklaamida. Lisaks väike ülevaade ka erinevatest rakendustest ning tööriistadest, millega on võimalik kogu protsessi kiirendada, kuid tehes seda täiesti automatiseeritult.

Kui sul tekkis küsimusi või vajad abi oma brändi Instagrami konto fännibaasi kasvatamisega, siis võta julgelt ühendust!

Kuidas sihtida oma e-maili listis olevaid inimesi Facebookis?


  1. Miks oleks mõistlik koguda oma klientide e-maile ning kuidas seda teha?
  2. Kuidas oma e-maili list Facebooki keskkonda üless laadida?
  3. Kuidas seadistada Facebooki kampaaniat, kus sihtgrupiks oleks ainult e-maili listis olevad inimesed?

1. Miks oleks mõistlik koguda oma klientide e-maile ning kuidas seda teha?

E-maili listi kogumine on endiselt üks efektiivsemaid viise, kuidas oma teenuseid/tooteid müüa. E-maili listi edukus on aga väga otseselt seotud erinevate kriteeriumitega ning selle ehitamiseks on olemas paljusid erinevaid pluginaid, millest osad on tasuta ning osad tasulised.

Lähemalt loe palun minu vastavast blogi postitusest: Kuidas edukalt E-maili listi kasvatada. Antud postituses on juttu ka erinevatest kriteeriumitest, mis määravad e-maili listi efektiivsuse.

Järgmisena vaatame seda, kuidas juba olemasolevat listi Facebooki üless laadida ning seda siis kasutada reklaamikampaanias.


2. Kuidas oma e-maili list Facebooki keskkonda üless laadida?

Järgmine samm kui sul on juba olemas arvestatav e-maili list, kellele oleks võimalik reklaami teha (minimaalne summa listis võiks olla vähemalt 100-200 kontakti) oleks see üless laadida Facebooki keskkonda.

Antud toimingu saad teha: Ads Manager > Audiences > Create Audience > Custom Audience > Customer File > Add Customers

Lisaks on võimalik kontakte väga mugavalt importida ka otse Mailchimpist, mis on üks suuremaid ning lihtsasti kasutatavaid e-maili listi kogumise ning e-maili turundamise keskkondasid. Lihtsalt vali “Import from Mailchimp“ ning vali vastav list, kuskohast soovid kontakte lisada (juhul kui sul on mitu erinevat e-maili listi).

Kui soovid lisada listi faili kujul, siis peab olema fail CSV formaadis ning kui peaks olema soov, siis saab kasutada ka Facebooki faili põhja, mis on juba sobivas formaadis, mille saab alla laadida siit.

Kui sul on e-mailid valmis CSV formaadis, siis vali vastav fail ning vajuta “Upload File“. Lisaks saad “Audience name“ all panna antud sihtgrupile ka nime (seda näed ainult sina).

Edasi pead määrama, mis mingi rida sinu tabelis tähendab (kui sul on lisaks e-mailidele ka näiteks nimed, aadressid või telefoninumbrid vms). Kui kõik on määratud vali “Upload & Create“.

Edasi tõmbab süsteem sinu faili alla ning ütleb palju sinu listis on Facebooki keskkonnas kasutatavaid aadresse (e-maili aadressid, mis on otseselt seotud Facebooki kontodega ning mida saab Facebooki keskkonnas sihtida).

Nüüd läheb süsteemil natuke aega enne kui näidatakse “Audience“ all täpset numbrit palju e-maili listis olevaid kontakte Facebookis kasutada saab, kuid kampaania antud sihtrühmaga saab koheselt ära seadistada ning jooksma panna.

Nüüd kui meil on olemas e-maili list + oleme selle ka Facebooki keskkonda üless laadinud saame ära seadistada kampaania, kus kasutamegi antud listi, et sihtida Facebooki kasutajaid, kes on sinu toote/teenusega juba kokku puutunud ning on sinu brändile oluliselt suurema väärtusega sihtrühm.


3. Kuidas seadistada Facebooki kampaaniat, kus sihtgrupiks oleks ainult e-maili listis olevad inimesed?

Selleks, et saaksid koostada kampaania Facebookis, mille sihtrühmaks oleks antud e-maili list, kellele soovid reklaami suunata, siis vali “Create an ad“ ning “audiences“ all vali äsja lisatud e-maili list. Kuna sa ilmselt soovid sihtida kõiki inimesi, kes sinu e-maili listis on, siis ära rohkem mingeid kitsendusi sihtrühma valikul tee (jäta vanus, sugu, piirkond jne võimalikult üldiseks).

Edasi seadista kampaania nii nagu oled seda teinud, vali reklaamiformaadid, eelarve, periood jne.

Loodan, et antud postitus andis sulle hea ülevaate, et miks e-maili listi ehitamine võib tuua sulle palju uusi kliente ning kuidas saad antud listi kasutada ka Facebookis turundamiseks. E-maili listi sihtimist saab kasutada ka Google kanalites, kuid sellest räägin mõnes teises blogi postituses.

Kui sul tekkis küsimusi, et kuidas saaksid ka sina oma e-maili listi Facebooki lisada või vajaksid abi, kuidas üldse e-maili listi kogujat seadistada, siis palun võta julgelt ühendust ning leiame parima lahenduse!

Kuidas lisada video Facebooki taustapildiks?


  1. Miks kasutada videot Facebookis taustapildina?
  2. Kuidas videot Facebooki üless laadida?
  3. Mõned Facebooki taustapildi video näited kodumaalt.

1. Miks kasutada videot Facebookis taustapildina?

Esimene asi, mida sinu Facebooki lehte külastavad inimesed näevad on taustapilt, see annab sulle võimaluse tutvustada oma brändi mõne sekundi jooksul ning kõige parem meedium selleks on loomulikult video.

Videoga saad oluliselt rohkem tähelepanu nagu ka uudistevoos, kus aina rohkem kasutatakse reklaamides ning postitustes lühikesi videosid või gif formaadis reklaame.

Üks väga oluline detail on veel see, et hea video suudab infot ning lugu edasi rääkida ka ilma helita, mis on Facebookis vaikimis välja lülitatud. Lisaks on oluline see, et video oleks hea kvaliteediga ning näeks välja professionaalne kui selleks eelarvet pole, siis oleks pigem mõistlik staatiline bänner valida.


2. Kuidas videot Facebooki üless laadida?

Video ülesslaadimine Facebooki lehe taustapildiks käib samamoodi nagu oled seda teinud staatilise pildiga. Mine hiirega taustapildile ning kliki kaamera ikoonil ning vali „ Upload Photo/Video).

Video peab vastama antud tehnilistele nõuetele:

  • 820 x 312 pikslit minimaalselt (soovitatav 820 x 462 pikslit)
  • Video kestvus peab olema vahemikus 20 – 90 sekundit.

Kui ülesslaetav fail ei vasta Facebooki nõuetele, siis kuvab süsteem antud hoiatuse.


3. Mõned Facebooki taustapildi video näited kodumaalt.

Toon mõned näited, kuidas kohalikud brändid kasutavad edukalt Facebookis videot taustapildina.

1. Sportland Eesti

2. Raadio Sky Plus

3. Telia Eesti

Loodan, et antud postitus andis sulle ülevaate, et miks oleks mõistlik kasutada oma Facebooki lehe taustapildina videot, kuidas seda üless laadida ning millistele tingimustele see vastama peab. Kui sul tekkis antud teema kohta küsimusi või sooviksid abi, siis võta julgelt ühendust!

Kuidas Facebookis oma tooteid „Tagida“ ning miks see vajalik on?


  1. Mida tähendab toodete „Tagimine“ Facebookis?
  2. Miks on hea Facebooki postitustes tooteid „Tagida“?
  3. Mida on vaja teha selleks, et saaksid tooteid „Tagida“?
  4. Kuidas toodete „Tagmine“ Facebookis käib?

Kõigepealt natuke sellest, et mida üldse toodete „Tagimine“ facebookis tähendab.


1. Mida tähendab toodete „Tagimine“ Facebookis?

Facebookis on võimalik lisada toodete viiteid postitusse lisatud pildi külge. Tooteid võib olla üks või mitu, olenevalt postituse sisust ning eesmärgist. Kui toode on „Tagitud“ sinu postituse pildil on võimalik seda eraldi postituse lõpus kuvada, mida mööda on võimalik saata Facebooki kasutaja otse sinu e-poe vastavale vahelehele (seda saab teha ka mitme erineva tootega).

Üks näide toote „Tagimisest“ klassikalises postituses, kus Facebookis on üks pilt, mille külge on võimalik siis „Tagida“ ka toode + postituse sisutekst.

Nagu pildil näha, siis antud toote „Tagimisel“ ilmub tootest pilt, mis on kuvatud postituse all.

Vaatame järgmisena, miks on hea, et tooteid oma Facebooki postitustes „Tagida“.


2. Miks on hea Facebooki postitustes tooteid „Tagida“?

See on ideaalne juhul kui teil on e-pood ning tooteid on mitmeid, mida soovite promoda. Toodete „Tagimine“ annab teile lisavõimalusi, kuidas luua otselink teie tootele, et kasutajaid saaks suunata otse Facebookist välja spetsiaalsetele vahelehtedele.

Näide kampaaniast ostad 10 toodet ning saad 1 tasuta ning kampaania pildi külge on „Tagitud“ kõik tooted, mis antud kampaania alla kuuluvad.

Vaikimisi tooteid Facebookis „Tagida“ ei saa, järgmisena natuke sellest, et mida selleks teha oleks vaja, et saaksid antud funktsiooni kasutada.


3. Mida on vaja teha selleks, et saaksid tooteid „Tagida“?

Selleks, et saaksid oma Facebooki lehe postitustesse tooteid „Tagida“ on vaja need esmalt Facebooki „Shop“ sektsiooni lisada, muidu tooteid „Tagida“ ei saa.

Selleks oleks vaja muuta Facebooki lehe formaat „Shopping“  omaks ning lisada oma tooted. Kui te pole enne Facebooki tooteid lisanud, siis aitab teid antud postitus: Kuidas lisada tooted oma firma Facebooki lehele?

Postituses on detailselt kirjas:

  • Mis kasu on toodete lisamisest oma Facebooki lehele
  • Kuidas muuta Facebooki lehe formaati
  • Kuidas lisada tooteid
  • Kuidas lisada erinevaid tootekategooriaid
  • Millised on kohustuslikud väljad toodete lisamisel

Ja lõpetuseks kui sul on Facebooki leht muudetud „shoppingu“ formaati ning tooted sisestatud vaatame, kuidas saad oma Facebooki postitustes tooteid „Tagida“.


4. Kuidas toodete „Tagmine“ Facebookis käib?

Toote „Tagimiseks“ tuleb sul lisada postituse pilt ning siis avaneb võimalus „Tag products“, mille peale vajutades avaneb suur pilt, kus saad valida antud toote, mida „Tagida“ soovid. Siin saab lisada ka mitu toodet.

„Tagitud“ tooted on kuvatud pildi vasakus servas ning vajadusel saab neid eemaldada vajutades „X“. Soovi korral saab siis postitusse lisada mitu pilti ning samas „Tagida“ ka mitu toodet vastavalt vajadusele.

NB: Toodete „Tagimisega“ on võimalik välja tuua toote hind, kuid lisaks sellele ka kampaaniahind.

Loodan, et antud postitus andis sulle hea ülevaate, et mis on toodete „Tagimine“ Facebookis, miks võiks see ka sinule kasulik olla ning kuidas oma facebooki leht selleks ette valmistada.

Kui sul tekkis küsimusi või vajaksid abi toodete „Tagimisega“ oma Facebooki lehel, siis võta julgelt ühendust!