3 Lihtsat sammu, kuidas tõsta oma kodulehe konversioonimäära?


  1. Mis on konversioonimäär ning kuidas seda arvutatakse?
  2. Kuidas saad mõõta on kodulehe konversioonimäära?
  3. Kuidas oma kodulehe konversioonimäära tõsta?

1. Mis on konversioonimäär ning kuidas seda arvutatakse?

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­Selleks, et saaksime rääkida sinu kodulehe konversioonimäärast peaks sinu lehel olema mingi reaalselt mõõdetav tegevus nagu päringuvorm, toote ost vms. Konversioonimäär on lihtsalt öeldes % kuipalju 100 kodulehe külastajast täitiskodulehel sinu soovitud tegevuse.

Näide:  Kui 100 külastajast 2 inimest täitis päringuvormi/sooritas ostu, siis sinu kodulehe/e-poe konversioonimäär on 2%.

Konversioonimäära suurus sõltuv paljudest erinevates asjaoludest nagu näiteks:

  • Liikluse kvaliteet (kui hästi on reklaam suunatud)
  • Kodulehe/e-poe kasutusmugavus ning funktsionaalsus
  • Toodete/teenuste hinna vs kvaliteedi suhe
  • Firma usaldusväärsus
  • Reklaami kvaliteet (visuaal + tekst)

Konversioonimäär on erinevates valdkondades erinev ning pole mingit kindlat mõõdupuud, et millisest numbrist alates on näitaja hea või halb ning tihti on see väga individuaalne.

Järgmisena vaatame, kuidas saad konversioonimäära mõõta, sest kui sa ei tea palju sinu kodulehe konversioonimäär on, siis on väga raske seda ka parandada.


2. Kuidas saad mõõta on kodulehe/e-poe  konversioonimäära?

Kui tegemist on tavalise kodulehega, kus oleks soov mõõta näiteks päringuvorme, siis selleks kõige lihtsam viis oleks Google Analyticus goalide seadistamine vastavalt vajadusele.

Kui su lehel puudub Google Analytics, siis selle lisamise kohta saad lugeda siit-> /kuidas-seadistada-kodulehele-google-analytics-koodi

Kui Google Analytics on seadistatud tuleb goalide seadistamiseks minna järgmisse kohta:

Admin>Goals>New goal ning seadistada vastav goal.

Natuke keerulisem on siis kui soovid konversioone mõõta e-poes. Selleks oleks vaja ära seadistada e-commerce tracking ning see siduda Google Analytics keskkonnaga. E-commerce seadistamise kohta saad lugeda siit-> /kuidas-seadistada-oma-e-poele-ecommerce

Kui kasutad woocommerce lahendust, siis soovitan kasutada e-commerce integratiooniks tasulist ametlikku woocommerce pluginat: //woocommerce.com/products/woocommerce-google-analytics-pro

Maksab ca 25€ aastas, kuid antud plugin teeb seadistamise sisuliselt 100% automaatseks ning hoiab kindlasti ka raha kokku kui peate selle laskma teha mõnes kallis firmas, kus küsitakse mitusada €.


3. Kuidas oma kodulehe konversioonimäära tõsta?

Nüüd kus saame konversioonimäära ka reaalselt mõõta vaatame 3 lihtsat viisi, kuidas konversioonimäära tõsta.

NB: Antud lahendused sobivad pigem e-poele, kuid viimast on võimalik kasutada ka tavalisel kodulehel, kus mõõdame näiteks ainult päringuvormi täitmisi.

  1. Seadista ära Mailchimp „recover abandoned carts“ – tasuta funktsioon. See on muidugi eelduseks, et sa kogud oma klientide e-maile (miks tasub koguda oma klientide kontakte ning kuidas seda teha, saab lugeda siit-> /kuidas-edukalt-e-maili-listi-kasvatada

Antud funktsiooni saab siis ära seadistada järgmisest kohast:

Mailchimpist Reports>Automation>Set up an automation>E-commerce>Recover abandoned carts

Antud funktsioon integreerub otse sinu woocommerce poega ning suudab automaatselt tuvastada kasutajad, kes sinu poes midagi ostukorvi lisasid, kuid ostu ei sooritanud. Vädetavalt suudab antud tööriist vähemalt 15% ostmatta jäänud ostukorvidest edukateks ostudeks konverteerida, mis tähendabki, et konversioonimäär tõuseb!

  1. Seadista ära Mailchimp follow up on purchase – tasuta funktsioon. Statistika ütleb, et inimesed ostavad sinu e-poest tooteid oluliselt suurema tõenäousega kui tootele on jäetud tagasisidet ehk siis kommentaare teiste poolt, kes on juba eduka ostu sooritanud. Selleks, et suurendada tõenäosust, et inimesed tagasisidet jätaks on loomulikult võimalus seda ise küsida, kuid parem oleks see protsess muuta automatiseerituks. Antud funktsioon suudab tuvastada ostu ning saadab automaatselt peale ostu välja kirja, kus palub ostu sooritanul jätta tagasiside e-poodi.

Kui esimesed kommentaarid on toodete alla ilmunud, siis tõstab see sinu e-poe konversioonimäära, sest tõenäosus, et inimesed sooritavad ostu kasvab, mis suurendab ka e-poe konversioonimäära.

  1. Paigalda oma kodulehele SocialProof funktsioon – Kindlasti oled näinud e-poodides kui ka mõndadel välismaa lehtedel sellist funktsiooni, kus kuvatakse lehel infot palju on hetkel inimesi lehel, millal tehti viimane ost/päring jne. Antud funktsioon annab inimestele mõista, et see leht on aktiivne ning loob usaldusväärsust ja tunde, et „sina pole ainuke, kes sellelt lehelt midagi osta kavatseb“.

Selliseid tööriistu on erinevaid ning on tasulisi kui ka tasuta. Ise olen kasutanud sellist lahendust: //useproof.com/

Antud tööriista katsetan hetkel sellistel lehtedel:

Selle tööriistaga on võimalik kuvada informatsiooni lehe külastuse kohta näiteks 24h jooksul või kuipalju on lehel aktiivseid kasutajaid. Lisaks saab kuvada infot, millal ning kelle poolt sooritati viimane ost või päringu täitmine. Minu kogemuse põhjal on antud tööriist tõstnud antud lehtede konversioonimäära 20-30%!

Loodan, et antud postitus andis põgusa ülevaatse sellest, et mis on konversioonimäär, kuidas seda mõõta ning millised on mõned lihtsad võimalused selle suurendamiseks, sest kõrgem konversioonimäär tähendab suuremat kasumit:)

Kui kellegil tekkis küsimusi, et kuidas oma kodulehele/e-poodi seadistada Google Analytics/e-commerce tracking või soovid konsultatsiooni, kuidas saaksid oma kodulehe/e-poe konversioonimäära tõsta, siis võta julgelt ühendust!

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *